تاریخ درج خبر : 1401/3/28

معرفی خانواده سری X در BMW

کمپانی BMW نخستین بار در سال 1999در نمایشگاه خودرو دیترویت اولین محصول SUV خود را معرفی کرد. این در حالی است که پیدایش این رده از محصولات را می توان از سال 1994 همزمان با خریداری سهام لندرور توسط BMW جستجو کرد. ابتدا X5 به بازار عرضه شد و پس از آن طی سال‌های متمادی مدل‌های دیگری از X1، X2 X3, X4, X5, X6, X7 به خط تولید باواریایی ها اضافه شد.

 

The BMW X1 - ب ام و X1

ب ام و X1 در سال 2012 پس از تقریبا چهار سال تولید برای سایر نقاط جهان به ایالات متحده آمد. همانطور که از نامش پیداست، کوچکترین خودرو شاسی بلند را نشان می دهد. ارتفاع بیشتر نسبت به زمین و بهره‌مندی از پیشرانه قدرتمند سبب شد که رانندگی لذتبخشی را ارائه دهد. نسل اول X1 از همان پیشرانه N55 توربو شش سیلندر برخوردار است که پیش از آن در 335i مورد استفاده قرار گرفته است که آن را به یکی از تواناترین BMW های زمان خود تبدیل کرد.

The BMW X1 بی ام و پرشیاخودرو

متاسفانه X1 به اندازه گذشته سرگرم کننده نیست. شما فقط یک انتخاب برای موتور دارید - B48 چهار سیلندر قوی اما غیر هیجان انگیز. آنچه از نسل اول باقی می ماند تطبیق پذیری و کاربردی بودن کلی خودرو است – ابعاد کلی خودرو کوچک اما فضای کابین جادار باعث شده تا X1 به خودرویی جذاب تبدیل شود. همچنین قابلیت xDrive برای افرادی که به توانایی فنی بااتری نیاز دارند مناسب است.

 

The BMW X2 - ب ام و X2

BMW X2 (مدل کد F39) یک کراس اوور لوکس ساب کامپکت است که اولین بار به عنوان Concept X2 در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 به نمایش گذاشته شد. نسخه تولیدی آن در اکتبر 2017 رونمایی و فروش آن در مارس 2018 آغاز شد. این یک جایگزین اسپرت‌تر و کاربردی برای X1 در نظر گرفته می‌شود، همانطور که در مورد دیگر مدل‌های X با شماره‌های زوج با همتایان مربوطه‌اش صادق است.

The BMW X2 بی ام و پرشیاخودرو

یک نسخه پرفورمنس برای X2 درنظرگرفته شده است که با نام M35 شناخته می‌شود. این نسخه چهار سیلندر با قدرت 300 اسب بخار و امکان xDrive، سبب شده این خودرو برای افرادی که می خواهند کمی متفاوت تر باشند، گزینه ای بسیار جذاب به شمار رود.

 

The BMW X3 - ب ام و X3

ب ام و X3 یکی از جذاب ترین SUV های BMW است. نسل اول با واکنش شدید منتقدان مواجه شد اما بیش از نیم میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. وزن بالا، مرکز ثقل نسبتا بالا و ... از مواردی بود که منتقدان به آن نقد داشتند. اما با این حال BMW X3 محبوب و پرفروش در بازار ایالات متحده باقی ماند.

The BMW X3 بی ام و پرشیاخودرو

خوشبختانه، BMW نسخه شش سیلندر را از خط تولید حذف نکرده است و نتیجه آن X3 M40i استثنایی است. این خودرو ترکیبی قوی از دینامیک رانندگی بسیار خوب و عمل گرایی را ارائه می دهد. یک BMW X3 M40i جدید حداقل60 هزار دلار برایتان آب می خورد که مسلما خودرویی گران خواهد بود. اما نسخه های پایین تر از جمله xDrive5i در بازه قیمتی 20 تا 30 هزار دلار قراردارد. این خودرو برای افرادی که می‌دانند به یک SUV نیاز دارند بسیار عالی است. در صورت نیاز به مدل‌های شش سیلندر، فضای مناسب کابین، دید، فاصله از زمین و قدرت را همزمان به شما ارائه می‌کند.

 

The BMW X4 - ب ام و X4

BMW X4 در واقع تفاوت چندانی با X3 ندارد و فقط در طراحی فرم سقف و بدنه با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع سقف کوپه مانند آن باعث شده حدودا 30 درصد از فضای بار کاهش یابد. اما در عین حال ظاهری اسپرت و جسورانه داشته باشد که برای طیف وسیعی از خریداران خوشایند هست. گفتنی است خودو ب ام و X4 مناسب افرادی است که قصد دارند سبک زندگی جسورانه، هیجان انگیز و اسپرت داشته باشند.

The BMW X4 بی ام و پرشیاخودرو

 

The BMW X5 - ب ام و X5

BMW X5 یک SUV لوکس سایز متوسط است که به عنوان نخستین محصول شاسی بلند BMW اولین بار در سال 1999 به عنوان مدل E53 وارد بازار شد. در زمان عرضه، دارای سیستم چهار چرخ متحرک بود و با جعبه دنده دستی و اتوماتیک در دسترس بود. نسل دوم در سال 2006 با کد اتاق E70 عرضه شد. E70 دارای سیستم چهارچرخ محرک xDrive با قابلیت تقسیم گشتاور بود که به گیربکس اتوماتیک متصل شده بود. در سال 2009، مدل پرفورمنس ب ام و X5 M به عنوان مدل 2010 عرضه شد.

The BMW X5 بی ام و پرشیاخودرو

با تیپ های مختلف از جمله پلاگین هیبریدی تقریبا هر کسی را می توان پشت فرمان X5 پیدا کرد. به طور کلی، X5 محصولی است که برای همه می تواند مناسب باشد. تریم‌های با عملکرد بالا مانند X5 M50i و مدل‌های پرفورمنس X5 M نیز برای علاقه‌مندان بسیار مناسب خواهند بود – هر چند گران‌تر، به‌ویژه با توجه به افزایش قیمت بنزین. صرف نظر از اینکه چه چیزی برای شما مهم است، جاهای بسیار کمی وجود دارد که X5 نتواند از آن عبور نکند.

 

The BMW X6 - ب ام و X6

BMW X6 یک شاسی بلند کوپه دیگر است که بر مبنای مدل X5 در سال 2008 میلادی معرف شد و با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان مواجه شد. مانند سایر SACهای موجود در لیست، X6 برای افرادی که واقعا می‌خواهند متمایز شوند عالی است و مدل برتر X6 M این کار را بهتر از هر خودروی موجود در این لیست انجام می‌دهد. طراحی برون گرا ب ام و X6 به خوبی می تواند شما را متمایز از بقیه به نمایش در آورد.

The BMW X6 بی ام و پرشیاخودرو

 

The BMW X7 - ب ام و X7

BMW سرانجام پس از یک دهه شایعه درخصوصو عرضه بزرگ ترین شاسی بلند خود، X7 را در مجاورت سدان سری 7 معرفی کرد. این محصول لوکس و در عین حال اسپرتف قابلیت ارائه امکانات رفاهی و ایمنی فراورانی را به صورت توامان دارد. X7 به لحاظ رفاهی و ایمنی شباهت های زیادی با سری 7 دارند که از جمله ان ها می توان به سیستم های سرگرمی و کمکی راننده اشاره کرد.

The BMW X7 بی ام و پرشیاخودرو

بنابراین خودرو ب ام و X7 برای کسانی که تمایل دارند حس برتری و قدرت را در کنار تجمل گرایی و لوکس بودن تجربه کنند، گزینه بسیار مناسبی است. هرچند که به لحاظ قیمتی ممکن است خودرویی گران قیمت باشد. با این وجود ب ام و X7 گزینه ای جذاب برای تجربه ای تکرارنشدنی است.

 

نتیجه گیری و آنچه در پیش است

کمپانی BMW برای تمامی افراد گزینه های متنوعی را درنظر گرته است که بسته به نوع نیاز، بودجه و سلیقه می‌توان شاسی بلندی از میان X1 تا X7 را انتخاب کرد. از طرفی با ورود BMW به دنیای خودروهای الکتریکی نیز می توان انتظار داشت که در سال های آینده سهم عمده ای از بازار را در اختیار داشته باشد.

iX اولین حمله BMW به آینده تمام الکتریکی است. از سوی دیگر BMW XM نیز به زودی وارد بازار خواهد شد که می توان تحولی بنیادی در میان خودروهای شاسی بلندالکتریکی ب ام و  ایجاد کند.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو