تاریخ درج خبر : 1402/11/23

معرفی BMW 116i

آخرین نسل ب ام و 116i در سال 2019 با ظاهری متحول شده و بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی این خودروساز مطرح آلمانی روانه بازار شد و تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این نسل برخلاف گذشته به‌صورت دیفرانسیل عقب طراحی نشد و مثل اکثر هاچ‌بک‌ها به صورت محور محرک جلو در اختیار مشتریان قرار گرفته است. اکنون شرایطی فراهم شده تا شاهد حضور این محصول جذاب و زیبا در بازار ایران باشیم. در ادامه قصد داریم نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی‌های ب ام و 116i گزینه احتمالی واردات به بازار ایران داشته باشیم.

معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024 معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024

ظاهر BMW 116i

یکی از ویژگی‌های نسل جدید ب‌ام‌و سری 1 طراحی با اصلت ظاهری آن است که ادامه دهنده راه نسل‌های قبلی خود است. نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، حفظ زبان طراحی کلاسیک است که برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید این برند، دچار طراحی مدرن و جدید نشده است. در واقع این حفظ اصالت طراحی کلاسیک برای علاقه‌مندان خوشایند بوده و سبب شده میزان استقبال از آن در بسیاری از کشورها بسیار زیاد باشد.

در نمای جلو شاهد استفاده از جلوپنجره کلیوی شگل به سبک همیشگی هستیم که در طرفین آن چراغ‌ها به صورت کشیده با گرافیک داخلی جذاب قرار گرفته‌اند. همچنین در نمای جانبی استفاده از خطوط حجیم و تند و تیز سبب شده پانل‌های بدنه حجیم‌تر از قبل به نظر برسند و ظاهری با ابهت از این هاچ‌بک پرفورمنس به نمایش گذاشته شود.

معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024 معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024

در عقب این هاچ‌بک آلمانی چراغ‌های کشیده و بزرگ به تبعیت از سایر مدل‌های ب‌ام‌و با گرافیک خاص و بهره‌مندی از تکنولوژی جدید، ظاهری مدرن و اسپرت را پدید آورده‌اند. همچنین سپر بازطراحی شده به صورت حجیم و عضلانی، نمایی اسپرت را برای سری 1 جدید فراهم ساخته است.

 

کابین مدرن با امکانات فراوان بی ام و 116i

نمای داخلی کابین بی ام و 116i مدل ۲۰۲۳ همچنان جذابیت‌ها و ویژگی‌های محبوب برند ب‌ام‌و را به نمایش می‌گذارد. طراحی داشبورد با نگاهی به ویزگی‌های اسپرت بودن، در عین حال به رسم همیشه حال و هوای لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند.

کیفیت متریال استفاده شده در کابین همانطور که انتظار می‌رود از مدل‌های هم‌قیمت و هم‌رده بهتر بوده و حس بهتری به راننده و سرنشینان منتقل می‌شود. ارگونومی مناسب جهت دسترسی راننده به کنترلرها در این خودرو دیده می‌شود. هرچند طراحی بخش راننده کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما نقاط کنترلی روی داشبورد و کنسول ممکن است در ابتدای استفاده گیج‌کننده باشد.

معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024 معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024

صندلی‌های ردیف دوم به دلیل عدم سیستم دیفرانسیل عقب، جادارتر شده و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فضای صندوق عقب این خودرو نیز حدود ۳۸۰ لیتر فضا برای جا دادن چمدان‌های مسافرتی فراهم می‌کند که این موضوع با توجه به ابعاد بدنه و سگمنتی که سری 1 در ان به رقابت می‌پردازد، قابل توجه به نظر می‌رسد.

معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024 معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024

مشخصات فنی ب ام و 116i

نسل جدید ب‌ام‌و سری 1 همچون گذشته با طیف وسیعی از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازارهای مختلف عرضه می‌شود. اما با توجه به محدودیت‌هایی که بر سر راه واردات خودرو به کشور وجود دارد، تنها گزینه‌ای که شانس حضور در این بازار محدود را پیدا کرده، نسخه 116i بنزینی است.

ب‌ام‌و  116iجدید با یک موتور ۳ سیلندر مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر به حجم ۱.۵ لیتر راهی بازار شده است. این موتور کوچک ‌البته توان فنی قابل قبولی دارد، زیرا می‌تواند ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک هاچ‌بک خانوادگی در ابعاد BMW 116i کافی به حساب می‌آید. این نیرو از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک و یا 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

مشخصات فنی ب ام و 116i

همان‌طور که اشاره شد کمپانی بی ام و دیگر نسل جدید سری ۱ را به صورت دیفرانسیل عقب تولید نمی‌کند و آن را به محور محرک جلو تغییر داده است. این مورد نه‌تنها باعث نشده کیفیت سواری بی ام و سری ۱ جدید با نقصان مواجه شود، بلکه همچنان رانندگی پرنشاط و سرزنده‌ای را از این هاچ‌بک خانوادگی دریافت خواهید کرد. ضمن آنکه افراد حاضر در ردیف عقب نیز فضای پای بیشتری در اختیار دارند و می‌توانند لذت بیشتری از سواری با ب‌ام‌و 116i مدل ۲۰۲۳ ببرند.

معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024 معرفی ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های ب ام و 116i مدل 2024

گفتنی است شتاب صفر تا صد ب‌ام‌و 116i معادل ۱۰.۶ ثانیه به صورت غیررسمی برآورد شده است که با توجه به نوع پیشرانه و شرایط کلی، قابل قبول به نظر می‌رسد. همچنین میزان مصرف سوخت پیشرانه این خودرو نیز ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

 

دانلود کاتالوگ

 

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو