تاریخ درج خبر : 1402/9/13

توسعه BMW iX3 جدید بر مبنای پلتفرم Neue Klass

شرکت BMW در حال توسعه نسل بعدی پلتفرم Neue Klasse خود است که قرار است به عنوان زیرساخت گسترده‌تری برای خودروهای برقی، از جمله مدل iX3، عرضه شود.

اگرچه اطلاعات دقیقی از نسل بعدی iX3 هنوز در دسترس نیست، اما برخی از طراحان مطرح و رسانه‌های نام آشنای حوزه خودرو اقدام به رندرینگ و پیش‌بینی طراحی نسل جدید این خودرو کرده‌اند. بر این اساس یک هنرمند مستقل به نام X-Tomi Design تصویری از آن منتشر کرده است که به ما ایده‌ای از طراحی آینده این خودرو را ارائه می‌دهد.

BMW iX3 جدید بر مبنای پلتفرم  Neue Klass BMW iX3 جدید بر مبنای پلتفرم  Neue Klass

پیش‌بینی طراحی ظاهری BMW iX3

با توجه به تصاویر رندر منتشر شده، نسل بعدی iX3 دارای طراحی جسورانه‌تر و مدرن‌تری نسبت به مدل فعلی خواهد بود. این تغییرات شامل بزرگ‌تر شدن پنجره‌های جلو، استفاده از چراغ‌های جلویی باریک‌تر، و طراحی سپر جدید می‌شود. در نمای جانبی، خط سقف شیب‌دار و خط کمر برجسته حفظ شده ولی با اضافه شدن رینگ‌ها و آینه‌های جانبی باریک‌تر، ظاهر خودرو به‌روزتر شده است.

در نمای عقب، چراغ‌های LED جدید و تغییرات در سپر، زیبایی جدیدی به iX3 می‌بخشند. همچنین، یک اسپویلر کوچک روی سقف دیده می‌شود. در داخل، مدل ۲۰۲۵ Neue Klasse دارای یک کابین مدرن و لوکس خواهد بود که از آخرین فناوری‌های BMW از جمله صفحه نمایش لمسی بزرگ و سیستم ناوبری پیشرفته بهره‌مند خواهد شد.

BMW iX3 جدید بر مبنای پلتفرم  Neue Klass

 

مشخصات فنی احتمالی

انتظار می‌رود نسل بعدی ب‌ام‌و iX3 از سیستم انتقال قدرت برقی فعلی با یک موتور الکتریکی ۲۸۲ اسب‌بخار و باتری ۷۱.۴ کیلووات‌ساعتی استفاده کند. این خودرو قادر است ظرف مدت ۶.۸ ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برد. همچنین این خودرو دارای برد تقریبی ۴۵۰ کیلومتر است. همچنین، احتمالاBMW  نسخه‌های با توان بیشتری از iX3 را نیز عرضه خواهد کرد که ممکن است از یک موتور الکتریکی ۳۷۰ اسب‌بخاری یا حتی یک سیستم دو موتوره بهره‌مند باشند.

BMW_iX3_Neue_Klasse BMW_iX3_Neue_Klasse

 

زمان عرضه BMWiX3

تاکنون کمپانی BMW زمان دقیقی برای عرضه نسل جدید iX3 اعلام نکرده است. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 شاهد عرضه این محصول به بازارهای جهانی خواهیم بود. بنابراین تا آن زمان باید منتظر ماند و دید که چه تغییراتی روی این کراس‌اوور جدید صورت خواهد گرفت و با چه امکاناتی روانه بازار خواهد شد.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو