تاریخ درج خبر : 1402/6/19

کانسپت ب ام و نئو کلاس چه ویژگی هایی دارد؟

کمپانی ب‌ام‌و طی سال‌های گذشته سعی داشته با معرفی طرح‌های مفهومی و محصولات جدید، تفکرات و دیدگاه خود را در آینده به عرصه نمایش درآورد. بر این اساس در جدیدترین کانسپت این برند که با نام Neue Klasse شناخته می‌شود، می‌توان زبان طراحی و خط مشی این برند را مشاهده کرد.

پیش از این نیز کانسپت iVision Dee معرف زبان طراحی جدید این برند بود که اکنون با آمدن نئو کلاس می‌توان علاوه‌بر وجود عناصر اصلی طراحی، پختگی این زبان طراحی را مشاهده کرد. فرم کلی نمای جلو خودرو الهام گرفته از کوسه بوده و کاپوت آن به دماغه کوسه معروف است.

کانسپت ب ام و نئو کانسپت ب ام و نئو

جلوپنجره کلیوی نیز به صورت افقی و نورانی تا کناره‌های بدنه امداد یافته و پذیرای چراغ‌های دی‌لایت در طرفین است. گفتنی است در ساخت برخی از قطعات نورانی این کانسپت، از فناوری پرینت سه بعدی استفاده شده است.

در نمای عقب شاهد طرحی اسپرت‌تر نسبت به کانسپت آی ویژن دی هستیم، چرا که استفاده از دیفیوزر مشکی رنگ در قسمت زیرین سپر، نمایی جذاب و خشن را پدید آورده است. همچنین چراغ‌های عقب با ظاهری باریک طراحی شده‌اند که هماهنگی خود را طرح چراغ‌های جلو حفظ کرده‌اند.

کانسپت ب ام و نئو کانسپت ب ام و نئو

از طرفی رینگ‌های 21 اینچی درنظر گرفته شده برای این کانسپت، علاوه‌بر زیباتر کردن آن، ادای احترامی به نمونه‌های مسابقه‌ای BMW هستند.

اما نکته قابل توجه در این طرح مفهومی، حذف لوگوی فلزی و نوستالژیک BMW از جلو و عقب خودرو است. در این طرح شاهد چاپ و هک لوگو روی گلگیرهای جو و عقب هستیم که در نوع خود بی‌سابقه و سنت‌شکنی است.

ب‌ام‌و از فرم بدنه نئو کلاس به عنوان طرحی یکپارچه یاد کرده، که در مقایسه با سایر خودروهای برقی، افزایش 30 درصدی برد حرکتی و کاهش 25 درصدی مصرف انرژی را به همراه داشته است. ضمن این‌که به لطف نسل ششم فناوری eDrive، چگالی باتری و سرعت شارژ باتری هم به ترتیب 20 و 30 درصد افزایش یافته است.

کانسپت ب ام و نئو کانسپت ب ام و نئو

اگرچه تاکنون اشاره‌ای به شعاع حرکتی کانسپت نئو کلاس نشده، اما پیش از این نیز دست‌یابی به شعاع حرکتی هزار کیلومتر را هم رد نکرده است.در کابین ویژن نئو کلاس هم مانند نمای ظاهری با طرحی مینیمالیستی و چشم‌نواز روبه‌رو هستیم که از ترکیب رنگ زرد و سفید بهره می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابین سقف کاملا شیشه‌ای، دستیار شخصی هوشمند، فرمان مربع شکل و البته قابلیت دید وسیع (Panoramic Vision) را می‌توان نام برد.

دید وسیع قابلیتی است که به یک نمایشگر مجازی بسیار بزرگ اشاره دارد که تصاویر را در محیطی به گستره داشبورد، در معرض دید راننده و سرنشین جلو قرار می‌دهد. این سیستم از کنترل حرکتی نیز پشتیبانی می‌‌کند.

کانسپت ب ام و نئو کانسپت ب ام و نئو

اما مهم‌ترین ویژگی در این کانسپت، استفاده از متریال بازیافت پذیر جهت جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است. بنابراین در داخل کابین خبری از متریال چرمی، کرومی و ... نیست.

شایان ذکر است ب‌ام‌و ویژن نئو کلاس از سال 2026 در کارخانه دبرسن مجارستان تولید خواهد شد، کارخانه‌ای که در دست احداث است و عاری از هرگونه سوخت فسیلی خواهد بود.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و