تاریخ درج خبر : 1402/6/13

نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد

نسل جدید مینی کانتریمن معرفی شد

نسل جدید مینی کانتریمن در حالی معرفی شده است که نسبت به گذشته ابعاد بزرگ‌تری داشته و نسخه‌های برقی آن نیز به همراه نسخه‌های بنزینی و دیزلی در دسترس خواهند بود.

کمپانی مینی اکنون بزرگ‌ترین و جادارترین محصول خود را در طول تاریخ یعنی آخرین نسل کانتریمن را پیش از نمایشگاه خودرو مونیخ معرفی کرده است. مینی کانتریمن نخستین محصولی است که از زبان طراحی جدید با نام «سادگی کاریزماتیک» استفاده می‌کند. با این حال می‌توان رگه‌هایی از المان‌های همیشگی مینی را در این محصول مشاهده کرد. اما نکته قابل توجه در طراحی محصولات جدید مینی، استفاده از خصوص تند و تیزتر نسبت به المان‌های منحنی گذشته است. جلوپنجره هشت‌ضلعی بزرگ‌تر، چراغ‌های جلویی که از فرم گرد قبلی فاصله گرفته‌اند، طرح متمایز ستون C و چراغ‌های عقب عمودی باریک‌تر ازجمله ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور جدید هستند.

نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کانتریمن جدید ابعاد بزرگ‌تری نسبت به قبل خواهد داشت. این خودرو بر مبنای پلتفرم UKL ب‌ام‌و توسعه یافته که در حال حاضر نسل سوم BMW X1 و سری 2 اکتیو تورر نیز از آن بهره‌ می‌برد. کانتریمن با ۴,۴۲۹ میلی‌متر طول، ۱۳ سانتی‌متر از نسل قبلی کشیده‌تر شده و ۶ سانتی‌متر هم به ارتفاع آن افزوده شده است؛ اما با وجود این رشد ابعاد، بدنه خودرو با ضریب درگ ۰.۲۶، آیرودینامیک‌تر از نسل قبلی با ضریب ۰.۳۱ شده است. لازم به ذکر است به لطف این افزایش ابعاد، حجم فضای بار با افزایش 55 لیتری نسبت به قبل، اکنون با ظرفیتی معادل 460 لیتر، فضایی جادار را برای چیدمان وسایل گوناگون فراهم کرده است.

نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد

فضای داخلی کانتریمن جدید نیز تغییر و تحولات بنیادی را تجربه کرده است. . اصلی‌ترین ویژگی در اینجا نمایشگر دایره‌ای ۹.۴ اینچی در وسط داشبورد است که هم به‌عنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و هم صفحه آمپر عمل می‌کند. علاوه‌بر این امکان ثبت سفارش هدآپ دیسپلی نیز برای این کراس‌اوور خاص وجود دارد. مینی درنظر دارد کانتریمن جدید را با چهار تیپ مختلف از نسخه اسنشیال تا جان کوپر ورکز به بازارهای جهانی عرضه کند.

نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد نسل جدید کانتریمن، اضافه شدن نسخه‌های الکتریکی است. به همین خاطر مینی برای کراس‌اوور جدید خود دو نسخه با نام‌های E و SE ALL4 معرفی کرده است. کانتریمن E دارای یک موتور الکتریکی با توان تولید 204 اسب‌بخارو 250 نیوتن متر گشتاور است. این در حالی است که نسخه SE ALL4 چهار چرخ محرک بوده و از دو موتور الکتریکی برخوردار است که در مجموع توان خروجی 313 اسب‌بخار و 494 نیوتن متر گشتاور دارد.نکته مشترک در هر دو نسخه، استفاده از پکیج باتری‌های 64.7 کیلووات ساعتی است که امکان پیمایش مسافتی حدود 462 کیلومتر را فراهم می‌کند.

نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد نسل جدید مینی کانتریمن بنزینی، برقی و دیزلی معرفی شد

 گفتنی است تاکنوناطلاعات و مشخصاتی دقیقی از پیشرانه‌های درونسوز بنزینی و دیزلی کانتریمن جدید اعلام نشده است. اما انتظار می‌رود این پیشرانه‌ها مشابه نمونه‌های به‌کار رفته در نسل جدید ب‌ام‌و X1 باشد. چرا که این محصول قرار است از نوامبر سال جاری در خط تولید لایپزیگ آلمان و در کنار BMW X1 آغاز شود.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و