تاریخ درج خبر : 1402/4/27

Hofmeister Kink

یک عنصر نمادین طراحی شیشه عقب منحصر به فرد BMW 

این طرح، به نام رئیس طراحی ب‌ام‌و به نام ویلیام هوفمیستر نامگذاری شده است. ویلیام هافمیستر از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۰ مدیریت بخش طراحی شرکت ب‌ام‌و را برعهده داشت که به عقیده بسیاری از کارشناسان این دوران برای ب‌ام‌و عصر تغییر دگرگونی شگرف به‌شمار می‌رود.

BMW Hofmeister Kink

تاب‌خوردگی یا عنصر کینک هافمیستر (Hofmeister kink) ب‌ام‌و، نظیر جلوپنجره مشبک کلیوی بخشی ازDNA  برند و امضای طراحی محصولات این خودروساز باواریایی به‌شمار می‌رود. این عنصر بصری در طراحی محصولات ب‌ام‌و از زمان پیدایش مدل NEUE KLASS در سال ۱۹۶۱، روی تمامی مدل‌های تولیدی به‌طور برجسته‌ای نمایان شده است.

 

مقاله : BMW Kidney Grille

 

BMW Hofmeister Kink

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اوج شهرت کینک هافمیستر مدیون پل براک طراح مشهور ب‌ام‌و است که پیش از این سابقه حضور در تیم طراحی برندهای معتبر دیگر را در کارنامه دارد. در تمام این سال‌ها کینک هافمیستر شکل سنتی خود را حفظ کرده و تقریبا در تمامی مدل‌های ب‌ام‌و مشاهده شده است. جالب است بدانید این عنصر طراحی در بخش عقب خودرو با هدف نمایش هرچه بهتر محور محرک عقب (دیفرانسیل عقب) مورد استفاده قرار گرفته است.

 

BMW Hofmeister Kink

بر این اساس می‌توان گفت که این عنصر مهم و تاثیرگذار در طراحی محصولات بی ام و، طراحی نمادین و منحصربفرد است که اصالت طراحی را طی سال‌های متمادی به مخاطب گوشزد می‌کند. جالب است بدانید که نماینده ب‌ام‌و در ایالات متحده چندی پیش با کمک ابزار هوش مصنوعی، توانسته جاه‌هایی را روی نقشه مشخص کند که شباهت زیادی به کینک هافمیستر دارد و از دارندگان خودروهای ب‌ام‌و خواسته جاده‌ای به شکل Hofmeister Kink را در نزدیکی خود پیدا کنند و در آن رانندگی کنند.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و