تاریخ درج خبر : 1401/9/13

تولید ب ام و iX5 هیدروژنی در آلمان کلید خورد

BMW از مدت‌ها قبل مدل های ب ام و هیدروژنی را به عنوان جایگزینی برای خودروهای گازسوز در نظر گرفته و درجهت برقی‌سازی سرمایه‌گذاری کرده است.

آن‌ها تنها نیستند – ب‌ام‌و از اوایل سال 2013 با تویوتا به دنبال ایجاد مراتع سبزتر همکاری کرده است. امروز، ب‌ام‌و از آغاز تولید سری‌های کوچک BMW iX5 مدل هیدروژنی خود خبر داد. تولید iX5 Hydrogen با ارائه کارایی و عملکرد مشابه با یک PHEV قابل مقایسه، نقطه عطفی تاریخی برای ب‌ام‌و و خودروهای با سوخت هیدروژنی است.

تولید ب ام و iX5 هیدروژنی در آلمان کلید خورد

اما این اولین حمله BMW به دنیای خودروهای هیدروژنی نیست. در سال 2006 آن‌ها نسخه هیدروژن 7، سری‌های کوچک دیگری از خودروها را ساختند. اگر به خاطر ندارید، سری E65/66 7 نسخه‌ای داشت که به جای بنزین یا گازوئیل از هیدروژن استفاده می‌کرد. این نسخه تنها به تعداد 100 دستگاه ساخته شد و به عنوان نوعی آزمایش به عموم مردم ارائه شد تا نشان دهد که هیدروژن واقعا می‌تواند در خودروهای سواری استفاده شود. نکته قابل توجه در مورد این وسیله نقلیه این بود که در واقع از یک موتور احتراق داخلی استفاده می‌کرد که به جای دریافت انرژی از آن از طریق سلول‌های سوختی، هیدروژن را می‌سوزاند.

تولید ب ام و iX5 هیدروژنی در آلمان کلید خورد تولید ب ام و iX5 هیدروژنی در آلمان کلید خورد

Hydrogen 7 بر اساس مدل 760Li ساخته شده بود و دارای دو مخزن بود؛ یکی برای هیدروژن و دیگری برای بنزین. موتور 6 لیتری V12 زیر کاپوت اصلاح شد تا بتواند از هر دو سوخت استفاده کند. متأسفانه، راندمان این خودرو بر روی هیدروژن بسیار پایین بود و به طور متوسط حدود 5.6 مایل بر گالن (50 لیتر در 100 کیلومتر) برگشت می‌داد، که بیشتر به دلیل تفاوت در چگالی انرژی بین بنزین و هیدروژن بود. برد هیدروژن نیز نسبتا کم بود، حدود 80 کیلومتر.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و

 

در سال 2013، BMW با تویوتا برای ایجاد نسل بعدی خودروهای هیدروژنی - این بار با استفاده از فناوری سلول سوختی، شریک شد. در سال 2015، ب‌ام‌و سری 5 گرن توریسمو را با سلول سوختی به نمایش گذاشت که فضای کافی برای مخازن هیدروژن بزرگ را فراهم می‌کرد. یک BMW i8 Hydrogen آزمایشی نیز ساخته شد، اما هیچ کس خارج از BMW فرصت رانندگی با آن را نداشت.

 

تولید BMW iX5 هیدروژن

امروز، BMW آماده است تا ناوگان کوچک دیگری از خودروهای هیدروژنی را این بار بر اساس مدل  X5 معرفی کند. کارخانه اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی همچنان بیشترین مسئولیت عرضه X5 در جهانرا برعهده دارد. در این صورت، پلت‌فرم iX5 Hydrogen قبل از ارسال به مونیخ برای دریافت دو مخزن هیدروژن نصب شده در تونل مرکزی و زیر صندلی عقب همچنان در آنجا قرار دارد. این موتور الکتریکی نسل پنجم BMW eDrive را دریافت می‌کند که در محور عقب نصب شده است که خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تولیدی معمولی ب‌ام‌و دریافت می‌کنند.

تولید ب ام و iX5 هیدروژنی در آلمان کلید خورد

قدرت و عملکرد iX5 هیدروژن

کراس‌اوور iX5 Hydrogen در قسمت عقب به نسل پنجم موتورهای الکتریکی eDrive مجهز است که اکنون در مدل‌های هیبریدی و الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این مجموعه به که به یک سلول سوختی و دو مخزن هیدروژن متصل شده است. خروجی ترکیبی این سیستم 374 اسب‌بخار است و ب‌ام‌و می‌گوید که شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت را در کمتر از 7 ثانیه می‌رساند. برد این وسیله نقلیه تنها 310 مایل برآورد شده است. این مقدار اندکی کمتر از X5 xDrive45e است که می‌تواند تا 400 مایل برد داشته باشد. ب‌ام‌و می‌گوید iX5 Hydrogen تا 118 مایل در ساعت حرکت می‌کند،

 

منبع