تاریخ درج خبر : 1401/7/18

موتور سیکلت ب ام و S 1000 RR مدل ۲۰۲۳ معرفی شد.

ولفگانگ والنر، مدیر پروژه S 1000 RR از بهبودهای قابل توجه در نسل جدید این موتور خبر داد. وی با بیان این که S 1000 RR از پیشرانه قوی‌تر، سیستم تعلیق و شاسی پیشرفته‌تر، سیستم‌های کمکی پیشرفته و جدید، DTC Slide Control و همچنین آیرودینامیک بهینه‌ شده با بال‌ها و طراحی مجدد قسمت عقب، توانسته عملکرد RR را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

 

موتور چهار سیلندر با عملکرد بالا

سوپربایک جدید ب‌ام‌و از یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1000 سی‌سی بهره می‌گیرد که اکنون با افزایش توان به 205 اسب‌بخار قدرت 13 هزار دور در دقیقه و 112 نیوتن متر گشتاور در 11 هزار دور در دقیقه رسیده است. همچنین ردلاین این پیشرانه به عدد قابل توجه 14600 دور در دقیقه ارتقا پیدا کرده است. همچنین ضرایب دنده نیز کاهش پیدا کرده تا به افزایش توان به چرخ عقب منجر شود.

سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها به همراه درچه‌های ورودی هوای جدید به افزایش توان S1000 RR منجر شده است. هکمچنینی استفاه از قطعات جدید داخل پیشرانه و نرم‌افزارهای هوشمند، راندمان موتور را بالا برده‌اند. حالت‌های سواری به دو بخش جاده و پیست تقسیم می‌شوند و هریک نیز از چهار حالت مجزای باران، جاده، دینامیک و مسابقه سود می‌برند. سپس به حالت‌های سفارشی پرو می‌رسیم که شامل ریس پرو ۱، پرو ۲ و پرو ۳ هستند.

موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023 موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023

ویژگی دستیار تعویض دنده پیشرفته ب‌ام‌و نیز باعث تعویض بدون کلاچ دنده‌ها می‌شود که نتیجه آن تعویض‌های بسیار سریع‌تر و نرم‌تر نسبت به قبل خواهد بود. همچنین لانچ کنترل پیشرفته‌تری نیز برای S 1000 RR  در نظر گرفته شده که حرکت موتورسیکلت از سکون را برای ارائه حداکثر پرفورمنس کنترل می‌کند. اگر در پیست باشید لیمیتر پیت‌لین نیز وجود خواهد داشت که سرعت آن در زمان ورود به محوطه سرویس محدود می‌کند. ب‌ام‌و برای به‌روزرسانی تمام‌عیار موتورسیکلت خود روی سیستم تعلیق نیز کار کرده است.

موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023 موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023

سیستم کنترل کشش دینامیکی

سوپربایک S 1000 RR جدید از سیستم کنترل کشش دینامیکی جدید بهره می‌برد که اساس حالت دریفت در موتورسیکلت به‌شمار می‌رود. این سیستم با استفاده از سنسورها میزان لغزش و چرخش چرخ عقب را بر اساس شرایط محیطی مسیر و تنظیمات راننده بررسی کرده میزان لغزش مجاز را تعیین می‌کند که بر این اساس لذت راندن دوچندان خواهد شد. از طرف دیگر عملکرد تک چرخ DCT نیز به این سوپربایک اضافه شده است. گفتنی است این ویژگی سبب می‌شود هنگام شتاب‌گیری و شروع اولیه حرکت مانع از بلندشدن چرخ جلو از سطح زمین می‌شود. این ویژگی به منظور ایجاد حداکثر کشش و افزایش پرفورمنس در خط مستقیم خواهد شد.

موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023 موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023

شاسی و سیستم تعلیق جدید

شاسی RR جدید همچنان از همان شاسی با فریم آلومینیومی با ساختار جوش آلیاژی متشکل از چهار عنصر دایکاست گرانشی تشکیل شده است که همانند گذشته با 32 درجه رو به جلو متمایل شده و یک عنصر نگهدارنده یکپارچه ایجاد کرده است.

نکته جالب توجه آن است که باواریایی‌ها مواردی را که مشتریان در این موتورسیکلت دوست داشتند را تغییر نداده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شاسی فریم منعطف، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه و بزرگ و… اشاره کرد.

 

سیستم ABS Pro با عملکرد بالا

سیستم جدید ترمز یک نوآوری بسیار مفید و کاربردی برای راکبان مسابقه‌ای است. همانند عملکرد جدید DTC Slide Control، این سیستم جدید نیز مبتنی بر حسگرهای زاویه فرمان است و به راکب اجازه می‌دهد یک زاویه دریفت خاص را برای به اصطلاح دریفت‌های ترمز تنظیم کند در حالی که با سرعت ثابت به گوشه‌ها می‌لغزند.

موتور سیکلت ب ام و RR1000 S مدل 2023

بدنه بازطراحی شده زیبا و جذاب

اما باید گفت برخی تغییرات ظاهری نیز وجود دارند که اکثرشان روی آئرودینامیک تمرکز دارند. موارد اصلی شامل بالچه‌های جدید در جلو و افزایش داون فورس هستند. این بالچه‌ها از تک چرخ زدن نیز جلوگیری می‌کنند که به نظر می‌رسد اولویت بالایی برای ب‌ام‌و موتوراد داشته است. برخی پکیج‌های سفارشی و قطعات اسپرت و پرفورمنس نیز برای موتورسیکلت ب‌ام‌و S 1000 RR مدل سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. قیمت این موتورسیکلت در آمریکا از ۱۷ هزار و ۸۹۵ دلار شروع می‌شود و از اوایل ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

 

فرم ثبت اطلاعات مشتری برای فروش خودرو کارکرده به پرشیاخودرو

منبع