تاریخ درج خبر : 1401/6/16

انتشار چهره نهایی BMW XM

اواخر نوامبر سال 2021 همزمان با معرفی کانسپت BMW XM، طوفانی جنجالی در صنعت خودرو ایجاد شد. اما اکنون پس از گذشت حدودا 10 ماه از این اتفاق، رندرهایی جدید از این ابر شاسی‌بلند پرچم‌دار باواریایی منتشر شده که چهره نهایی آن را تداعی می‌کند.

 

این در حالی است که انتظار می‌رود این رندرها شباهتی 90 درصدی با نمونه مفهومی یا همان کانسپت داشته باشند که این خبر برای برخی از طرفداران ب‌ام‌و چندان خوشایند نبوده و برای برخی دیگر راضی کننده به نظر می‌رسد. پتنت‌هایی که پیش از این نیز منتشر شده‌اند، گواهی بر این موضوع می‌باشند.

 

بر این اساس می‌توان انتظار داشت که طراحی ظاهری BMW XM همچون نسخه مفهومی تهاجمی و جنجالی خواهد بود. از طرفی با توجه به معرفی رسمی نسل جدید X7 و سری 7 که از چراغ‌های دو تکه جلو بهره می‌گیرند، احتمالاً نمای جلوی XM کمتر بحث‌ برانگیز خواهد بود اما جلوپنجره کلیوی شکل بسیار بزرگ هنوز هم می‌تواند نظرات مختلفی را به دنبال داشته باشد.

انتشار رندرهایی از چهره نهایی BMW XM - پرشیاخودرو بی ام و

از آن‌جایی که BMW XM یک محصول کاملا مستقل بوده و بر مبنای مدلی قبلی نظیر X6 شکل نگرفته است، می‌توان این اقدام را تحسین برانگیز برشمرد. هرچند که طراحی امری کاملا سلیقه‌ای است، اما نسخه تولیدی XM تفاوت‌های اندکی با نمونه مفهومی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دستگیره‌های در معمولی، سپر جلو با طراحی ملایم‌تر و امکاناتی نظیر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده، سنسورها و رادار اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود جلوپنجره خودرو هم نورپردازی داشته باشد تا نمای خیره‌کننده جلوی خود را برجسته‌تر کند.

 

در قسمت عقب نیز برخی از عناصر طراحی نسخه مفهومی را می‌توان در این خودرو مشاهده کرد. به طور مثال خروجی‌های اگزوز چهارتایی و لوگوهای ب‌ام‌و در گوشه‌های شیشه عقب را می‌توان اشاره کرد. همچنین چراغ‌های عقب عریض نیز به خوبی از پس نمایش جثه با ابهت این شاسی‌بلند پلاگین هیبرید 2/7 تنی بر خواهند آمد.

پیش بینی می‌شود XM در ابتدا با توان 650 اسب‌بخاری به بازار عرضه شود و پس از آن نسخه قدرتمند 750 اسب‌بخاری روانه بازار شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی حدود 190 هزار یورو تعیین شود. این در حالی است که نسخه XM 50e نیز به عنوان نمونه ارزان‌تر با مشخصات فنی هیبریدی 6 سیلندر خطی، در بازه قیمتی 110 هزار دلار عرضه شود.

 

منبع