تاریخ درج خبر : 1401/5/25

MH3 GTR، جادوی 650 اسب بخاری منهارت

کمپانی تیونینگ منهارت همواره یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تقویت و ارتقای تیونینگ خودرو های BMW شناخته می‌شود، کمپانی تیونینگ منهارت برای جایگزینی نسخه قدرتمند M3 دست به‌کار شده و نسخه‌ای جدید را معرفی کرده است. در حالیکه BMW قصد ندارد تا پایان سال 2023 نسخه پرفورمنس M3 یعنی نسخه CS را راهی بازار کند.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

بر این اساس می‌توان گفت پروژه جدید منهارت بیش از پیش مورد استقبال علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این خودرو که با نام MH3 GTR معرفی شده است، بر مبنای اتاق G80 سری 3 توسعه یافته و به‌منظور گرامی داشت خودروی کلاسیک و مشهور M3 GTR که بر مبنای اتاق E46 بود، معرفی شده است.

 

نیروی پیشران منهارت MH3 GTR از همان موتور استاندارد M3 با کد فنی S58 تامین می‌شود. با این تفاوت که به لطف استفاده از واحد کنترل کمکی اختصاصی منهارت موسوم به «MHtronik» حدودا 140 اسب‌بخار به توان خروجی آن افزوده شده است. این یعنی توان موتور 3 لیتری توئین توربوی 6 سیلندر خطی از 510 اسب‌بخار به 650 اسب‌بخار ارتقا پیدا کرده و حداکثر گشتاورش به 800 نیوتن متر رسیده است.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

از دیگر تغییرات فنی صورت گرفته در این پروژه می‌توان به سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ به همراه چهار عدد خروجی 100 میلی‌متری کربنی با پوشش سرامیکی اشاره کرد که امکان حذف فیلتر اگزوز برای آن درنظر گرفته شده است. البته که این اقدام منوط به این است که کشور مقصد MH# GTR این اجازه را به دارندگان آن بدهد. همچنین سیستم تعلیق KW و فنرهای H&R بیش از هر چیز دیگری این خودرو را به مدل کلاسیک M3 GTR نزدیک کرده است.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

منهارت برای فضای داخل کابین MH3 GTR از صندلی‌های ارتقا یافته تمام کربنی فوق سبک Podium ریکارو استفاده کرده است که فضایی شبیه بهنسخه CSL را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. در انتها نیز از تغییرات ظاهری صورت گرفته می‌توان به تیغه‌های آیرودینامیکی در طرفین سپر جلو، لیپ، دیفیوزر و اسپویلر عقب اشاره کرد که تماما از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. همچنین رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ اشاره کرد که امکان سفارش‌گذاری با رنگ طلایی را نیز دارد.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

 

منبع