تاریخ درج خبر : 1401/4/28

نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ام و سری 7

نسل جدید BMW سری 7 که به تازگی توسط ب‌ام‌و به صورت رسمی معرفی شده است، در خط تولید دینگولفینگ در دو نسخه سری 7 با کد اتاق G70 و i7 به صورت انبوه تولید می‌شود. نسل جدید سری 7 به دلیل بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و همینطور استفاده از پلتفرم منعطف CLAR، یکی از پیچیده‌ترین تولیدات این کمپانی شمرده می‌شود.

نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ‌ام‌ و سری 7 نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ‌ام‌ و سری 7

نسل جدید BMW سری 7 در همان خط تولید BMW سری 5، BMW سری 8 و iX تولید و مونتاژ می‌شودف اما آماده‌سازی این خطوط برای تولید پیشرفته‌ترین محصول ب‌ام‌و، هزینه‌ای حدودا 300 میلیون یورویی را در پی داشته است. طبق اعلام ب‌ام‌و این خط تولید تا اواسط دهه جاری، نیمی از محصولات الکتریکی ب‌ام‌و را تولید و عرضه خواهد کرد. همچنین برای اولین بار این خودروساز در حال استفاده آزمایشی از فرایندهای خودکار در داخل کارخانه است تا فرایندهای لجستیک و مونتاژ بهینه شود.

 

نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ‌ام‌ و سری 7

یکی از بخش‌های جذاب در خط تولید سری 7 ب ام و جدید، برنامه آزمایشی راندن خودکار در مسیر 170 متری است که از لحظه استارت تا فضای تست اولیه در خط مونتاژ و منطقه نهایی لحاظ شده است. شایان ذکر است برای همین روش برای رساندن خودروها از خط پایان تا منطقه ارسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این استفاده از اتوماسیون برای مثال در نصب درب‌ها و همچنین کاهش ترکیب متریال و فرایندهای اتصال باعث خواهند سری ۷ با راندمان بالاتری تولید شود. در بخش رنگ‌آمیزی یک فرایند ویژه برای بدنه دو رنگ این خودرو در نظر گرفته شده که در واقع ترکیبی از تکنیک‌های تولید انبوه با مهارت‌های رنگ‌آمیزی دستی به شمار می‌رود.

 

نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ‌ام‌ و سری 7 نگاهی به فرآیند تولید نسل جدید ب ‌ام‌ و سری 7

خط تولید جدید ‌ب‌ام‌و سری 7 این امکان را دارد که در سال بیش از 500 هزار قوای محرکه الکتریکی را برای خودروها تولید کند. این در حالی است که برای تحقق این امر، از اوایل سال 2020 تاکنون، نیروی کاری در این مجموعه از 600 نفر به 2300 نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این کارخانه، می‌توان به تولید قطعات HighTech متعلق به سیستم e-Drive است که شامل باتری‌های ولتاژ بالا و پیشرانه یکپارچه الکتریکی می‌شوند، اشاره کرد.

منبع