تاریخ درج خبر : 1401/3/17

طراحی جدید BMW M Hybrid V8

ب ام و از جدیدیترین هایپرکار خود جهت شرکت در مسابقات لمانز پرده برداری کرد

کمپانی خودروسازی ب ام و در جدیدترین اقدام خود از نمونه پروتوتایپ مسابقه‌ای لمانز دیتونا پرده‌برداری کرده است. شایان ذکر است که در این مرحله تنها تصاویری محدود از این هایپرکار جذاب به نمایش در آمده است و به زودی اطلاعات تکمیلی به همراه جزئیات فنی دقیق‌تر منتشر خواهد شد.

این محصول که با نام M Hybrid V8 شناخته می‌شود، محصولی الکتریکی است که با پوشش مخصوص گرامی داشت 50 سالگی بخش M به نمایش درآمده است. البته که پوشش استتاری مانع نمایان شدن جزئیات دقیقی از نمای ظاهری شده است. با این حال چراغ‌های جدید با طراحی ظریف و خطوط نرم به خوبی نمایان شده‌اند.

طراحی جدید، نام جدید؛ BMW M Hybrid V8

هایپرکار مسابقه‌ای جدید BMW از شاسی دالارا سود می‌برد و جلوپنجره کلیوی شکل پهن آن جزو نقاط برجسته‌ای است که در خودروهای جاده‌ای ب‌ام‌و دیده نمی‌شود. در طراحی ظاهری آن اسپلیتر بزرگ جلو، گلگیرهای عضلانی و حجیم، بال و دیفیوزر عقب از نکات بارزی هستند که در نگاه نخست توجه را به خود جلب می‌کنند. همچنین نسل جدید آینه‌های جانبی M نیز در طرفین خودرو خودنمایی می‌کنند.

در حال حاضر اطلاعاتی دقیقی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده است، اما با توجه به قوانین فیا درباره کلاس LMDh می‌توان ایده‌ای از آن به دست آورد. از جمله این قوانین می‌توان به طول/عرض/ارتفاع خودروهای حاضر در این کلاس اشاره کرد که نباید بیشتر از ۵۱۰۰/۲۰۰۰/۱۰۶۰ میلی‌متر باشد و فاصله بین محوری نیز می‌تواند حداکثر ۳۱۴۸ میلی‌متر باشد. این پروتوتایپ‌ها بدون سوخت و راننده باید حداقل ۱۰۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

طراحی جدید، نام جدید؛ BMW M Hybrid V8 طراحی جدید، نام جدید؛ BMW M Hybrid V8

تأمین‌کنندگان سیستم‌های هیبریدی این خودروها نیز شرکت‌های مهندسی پیشرفته ویلیامز، بوش و Xtrac هستند. نکته جالب اینکه هزینه کامل ترمزها نباید بیشتر از ۲۶ هزار دلار باشد. دیگر قانون قابل‌ذکر به حداقل وزن پیشرانه درون‌سوز مربوط می‌شود که همراه با توربوها و اگزوز باید ۱۸۰ کیلوگرم باشد.

خودرو سازی BMW اعلام کرده به زودی تست‌های فنی این خودرو را آغاز خواهد کرد و اکنون در حال کار برروی پوشش بدنه آن است که نمادی از پویایی و هیجان رقابت است. انتظار می‌رود معرفی این خودرو در مسابقات قهرمانی ایمسا سال 2023 انجام بپذیرد. همچنین قرار است به زودی طی ماه‌های آینده تصمیم‌گیری درخصوص حضور این محصول در مسابقات لمانز 2024 صورت بپذیرد.

 

منبع