تاریخ درج خبر : 1401/2/31

ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره جدید معرفی شد

به ب ‌ام‌ و سری 3 جدید سلام کنید!

سرانجام پس از گمانه زنی های متعدد و انتشار تصاویر غیر رسمی، ب‌ام‌و سری 3 جدید با تغییرات ظاهری اندک معرفی شد. نکته جالب توجه در این خودرو، استفاده از همان جلوپنجره سنتی ب‌ام‌و است که متفاوت با نسل جدید جلوپنجره‌های ب‌ام‌و است.

بیشترین تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو در تغییرات ظاهری صورت گرفته و پس از آن اصلاحات کابین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در بخش تجهیزات الکترونیکی نیز شاهد بروزرسانی‌هایی هستیم. شایان ذکر است ب‌ام‌و سری 3 جدید با دو نسخه سدان و تورینگ (استیت واگن) معرفی شده است.

ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد

از بارزترین تغییرات ظاهری BMW سری 3 جدید صورت گرفته در این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلو جدید با گرافیک داخلی شبیه به BMW سری 5، سپرهای باز طراحی شده و در موتور با خطوط عضلانی و برجسته اشاره کرد. همچنین حذف دریچه‌های ورودی هوا در طرفین سپر جلو از تغییرات مهمی است که ممکن است به زودی در سایر مدل‌های ب ام و نیز شاهد باشیم.

در نمای جانبی هم آینه‌ها و رینگ‌ها با طرحی جدید نمایان شده‌اند. در نهایت نیز به نمای پشتی خودرو می‌رسیم که کمترین تغییر را تجربه کرده است. در این قسمت تغییرات اندکی در سپر و دیفیوزر نصب شده در قسمت زیرین را شاهد هستیم. اما جدیدترین محصول ب‌ام‌و در نمای داخلی، متحول شده است. جایی که برای تنظیم بسیاری از عملگرها دیگر از کلید فیزیکی استفاده نشده و تنظیمات از طریق نمایشگر لمسی صورت می‌پذیرد.

ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد

یک نمایشگر بزرگ و خمیده، با ابعاد و فناوری مشابه نمونه‌ موجود در iX و i4، روی سری ۳ مدل ۲۰۲۳ ارائه می‌شود. اما مهم‌ترین ویژگی در کابین ب ام و سری 3 جدید، حذف دسته دنده از کنسول میانی است که به جای آن یک کلید گردان وظیفه تغییر وضعیت جعبه‌دنده و مود رانندگی را برعهده دارد.

در بخش فنی، هنوز تغییر خاصی روی ب‌ام‌و سری ۳ جدید اعمال نشده است. مدل پایه 330i، موتور دو لیتر توئین توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر و جعبه‌دنده اتوماتیک ۸ سرعته دارد با شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و میانیگن مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه کند. نسخه پلاگین هیبرید 330e نیز با موتور بنزینی مشابه 330i تولید خواهد شد.

ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد ب ام و سری 3 مدل 2023 با امکانات و چهره‌ ای جدید معرفی شد

منبع