تاریخ درج خبر : 1401/2/18

تیونینگ ب ام و M5 CS توسط منهارت - MH5 800

از چندی پیش تصاویر جاسوسی نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 در فضای مجازی منتشر شده است که نوید عرضه این محصول را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد. با این وجود همچنان تیونینگ کاران تمایل خود را به تیونینگ و ارتقای نسل فعلی سری 5 نشان می‌دهند. منهارت یکی از همان تیوترهاست که به تازگی با معرفی نسخه ارتقای یافته M5 CS توانسته نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

این شرکت در آخرین تلاش خود از مدل MH5 800 بلک ادیشن رونمایی کرده است که به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 مجهز شده و همان‌گونه که از نامش پیداست، بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بدین ترتیب پس از اعمال تغییرات فنی بر روی این پیشرانه، توان خروجی موتور به 815 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به 1030 نیوتن متر افزایش یافته است.

تیونینگ ب‌ام‌و M5 CS توسط منهارت؛ MH5 800 تیونینگ ب‌ام‌و M5 CS توسط منهارت؛ MH5 800

از تغییرات ظاهری صورت گرفته روی این خودرو می‌توان به سیستم اگزوز چهارگانه، دیفیوزر و اسپیلیتر فیبرکربنی و درب موتور جدید اشاره کرد. منهارت MH5 800 بلک ادیشن برای خنک‌سازی بهتر موتور به کاپوتی با دو خروجی هوا و لوگوی منهارت مجهز شده است که چهره‌ای تهاجمی و خشن برایش به ارمغان آورده است.

در نمای جانبی نیز رینگ‌های 21 اینچی بی ام و  چند پره که ظاهری شبیه به نمونه نمونه‌های آلپینا دارد، بیش از هر چیز دیگری توجه را به خود جلب می‌کند. همچنین سیستم فنربندی H&R موجب کاهش چند میلی‌متری ارتفاع خودرو نسبت به نسخه استاندارد M5 CS شده است. گفتنی است این کاهش ارتفاع تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد و هندلینگ MH5 800 خواهد داشت.

تیونینگ ب‌ام‌و M5 CS توسط منهارت؛ MH5 800

اسپلیترهای جلو وظیفه بهبود وضعیت آیرودینامیکی خودرو را برعهده دارند. رینگ‌های چندپره و فرورفته ۲۱ اینچی MH5 800 شبیه نمونه‌های موجود در نسخه‌های بهبودیافته شرکت آلپینا بوده که ظاهر خودرو را بیش‌ازپیش جذاب کرده‌اند. فنربندی این سدان بزرگ توسط H&R توسعه یافته و نسبت‌به نسخه معمولی M5 کمی پایین‌تر آمده است تا راننده بتواند از قدرت و گشتاور بالایش استفاده مناسبی داشته باشد.

 

تغییرات صورت گرفته روی M5 CS تنها به پیشرانه و نمای ظاهری ختم نشده است و منهارت در فضای داخل کابین این خودرو نیز تریم فیبرکربنی جدیدی را در نظر گرفته است. اهرم تعویض دنده، شیفترهای پشت فرمان، دستگیره‌های داخلی پانل درها و داشبورد کربنی از جمله این تغییرات هستند. مجموعه این تغییرات به خوبی توانسته‌اند روحیه تهاجمی MH5 800 را به راننده و سرنشینان منتقل کنند.

منبع