تاریخ درج خبر : 1401/1/17

ب ام و M135i xDrive زیر تیغ جراحی منهارت

 

ب‌ام‌و سری یک محصولی در رده خودروهای هاچ‌بک شهری است که ژرمن‌ها از آن به عنوان خودرویی پایه یاد می‌کنند. اما از آنجایی که کمپانی تیونینگ منهارت برنامه‌ ویژه‌ای برای این محصول داشته، از این پس می‌توان از آن به عنوان یک هاچ‌بک پرفورمنس یاد کرد.

منهارت این پروژه را با نام MH1 350 معرفی کرده است که بر مبنای خودروی M135i xDrive توسعه یافته است. این خودرو در حالت استاندارد با بهره‌گیری از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توئین پاور توربوتوانایی تولید نیرویی معادل 306 اسب‌بخار را دارد. منهارت برای این خودرو تغییراتی همچون ورودی هوای جدید و سیستم اگزوز جدید را در نظر گرفته است. همچنین تغییراتی در مدیریت پیشرانه صورت گرفته است تا در نهایت قدرت ۳۵۰ اسب‌بخاری به دست آید.

 

ب‌ام‌و M135i xDrive زیر تیغ جراحی منهارت ب‌ام‌و M135i xDrive زیر تیغ جراحی منهارت

 

علاوه بر افزایش قدرت ارتفاع سیستم تعلیق نیز چند میلی‌متری کاهش یافته است و در این بخش از فنرهای H&R استفاده شده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی منهارت GTS نیز با لاستیک‌های پهنی همراه شده است. ترمزها نیز بهتر شده‌اند. از نظر بصری باید به کیت بدنه جدید این خودرو اشاره کرد. هرچه باشد با محصولی از منهارت روبرو هستیم و تغییرات ظاهری نیز شامل دیفیوزر عقب بزرگ و اسپویلر جلوی گیرا هستند. رکاب‌های جانبی جدید، اسپویلر سقفی و متریال مشکی براق نیز جزو دیگر موارد مهم هستند.

 

ب‌ام‌و M135i xDrive زیر تیغ جراحی منهارت ب‌ام‌و M135i xDrive زیر تیغ جراحی منهارت

 

بخش‌هایی همچون جلوپنجره، آینه‌ها و رینگ‌ها ظاهری تیره به خود گرفته‌اند و همین موضوع درباره تریم‌ها و حتی خروجی اگزوزها نیز صدق می‌کند. نوارهای جانبی به رنگ خاکستری تیره نیز تضاد بصری خوبی را ایجاد می‌کنند. تریم نقره‌ای را نیز می‌توان در اطراف ورودی‌های هوای بخش جلو دید. بالای جلوپنجره نیز نشان منهارت خودنمایی می‌کند. با وجود تغییرات ظاهری مشهودی که روی این خودرو اعمال شده است، اما درون کابین 350 شاهد تغییرات چندانی نیستیم و منهارت تنها به کف‌پوش‌های جدید بسنده کرده است.

منبع