تاریخ درج خبر : 1400/12/21

کمپانی آلپینا تیونر رسمی BMW

کمپانی BMW تیونر قدیمی و نام آشنای آلپینا را به عنوان بخش جدیدی از دپارتمان خود تصاحب کرده است. این در حالی است که هیچ اطلاعاتی از جزئیات مالی این قرارداد فاش نشده است. همچنین گفتنی است این توافق نیاز به دریافت تائیدیه ضدانحصار دارد. آلپینا ساخت مدل‌های مبتنی بر BMW را تا پایان سال 2025 ادامه خواهد داد.

 

طبق این قرارداد آلپینا ساخت نسخه‌های اصلاح شده مبنی بر محصولات بی ام و را تا پایان سال 2025 ادامه خواهد داد. این در حالی است که هیچ یک از این شرکت‌ها درخصوص سرنوشت محصولات پس از این تاریخ چیزی اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود آلپینا، تولید خودرو در سایت Buchloe را متوقف خواهد کرد. البته ارائه خدمات، تولید و تامین خودرو ،قطعات و لوازم جانبی BMW برای کلیه محصولات باقی خواهند ماند.

آلپینا کمپانی تیونر قدیمی  آلپینا کمپانی تیونر قدیمی آلپینا کمپانی تیونر قدیمی

 علاوه‌بر این آلپینا درنظر دارد بازسازی مدل‌های کلاسیک را نیز آغاز کند.  این موضوع شامل تولید و توزیع قطعات و لوازم خودروهای قدیمی و کلاسیک و لوازم جانبی آن‌ها می‌شود.

 

در اعلامیه بی ام و اشاره شده که افزایش مقررات آلایندگی و سیستم‌های ایمنی راننده کار را برای شرکت‌های تولیدی کوچک چون آلپینا به طور فزاینده‌ای سخت‌تر کرده است. این ادغام به آلپینا اجازه می‌دهد تا در بازار باقی بماند. این ادغام ما را به یاد ادغام بسیار موفق AMG در مرسدس می‌اندازد و می‌تواند همان رویکرد و نتیجه را نیز به همراه داشته باشد.

 

آلپینا کمپانی تیونر قدیمی

آلپینا از سال 1965 با تمرکز بر تیونینگ و ارتقا خودروهای مسابقه‌ای ب‌ام‌و کار خود را آغاز کرد. در ادامه این شرکت با تحویل گرفتن خودروها از کمپانی ب‌ام‌و  و اعمال تغییرات و ارتقا فنی، محصولاتی متفاوت تحت برند خود به فروش می‌رساند. از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات BMW آلپینا می‌توان به Z8 و B7 اشاره کرد که به بازار ایالات متحده نیز راه پیدا کردند. شایان ذکر است آلپینا در سال 2021 با تولید بیش از 2 هزار دستگاه خودرو، رکوردی تازه به عنوان موفق‌ترین سال کاری خود ثبت کرده است.

تصاویر جاسوسی منتشر شده توسط عکاسان صنعتی نشان می‌دهد که آلپینا در حال کار بر روی پروژه‌های B3 و XB7 است. همچنین B8 گرن‌کوپه با امکان سفارشی‌سازی فراوان معرفی شده است.

منبع