تاریخ درج خبر : 1400/12/7

BMW i7 2023 در حال گذراندن تست های آکوستیک

BMW i7 2023 در حال گذراندن تست‌های آکوستیک پیش از معرفی

شرکت ب‌ام‌و به تازگی اطلاعات جدیدی از سدان الکتریکی i7 برای سال 2023 منتشر کرده است. این در حالی است که تصاویر تازه‌ای از گذراندن تست آکوستیک این محصول پیش از معرفی و رونمایی منتشر شده است. این تست‌ها روی صدا تمرکز دارند چرا که BMW معتقد است سطح راحتی این سدان لوکس عمدتا توسط میزان صداهای مختل کننده داخل کابین می‌تواند سنجیده شود. از آنجایی که خودروهای الکتریکی BMW نسبتا بی‌صدا هستند، صداهای اضافی در کابین می‌توانند آزاردهنده و برجسته باشند.

 

مهندسان شرکت بی ام و در همین راستا توانسته‌‌اند منابع صداهای اضافی را تشخیص داده در بخشی از تست‌های آکوستیک مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق اعلام بی ام و، صداهای اضافی و آزاردهنده در آزمایشگاه از نو ایجاد شده و مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانند به صورت انتخابی آن‌ها را حذف کنند. البته که جزئیات دقیقی از این فرآیند منتشر نشده است؛ اما در ادامه خاطرنشان کرده واحدهای رانندگی الکتریکی دارای ویژگی بهینه‌سازی آکوستیک هستند و پیشرانه‌های الکتریکی نیز از تکنولوژی جدید کپسول سازی صدا سود می‌برند.

BMW i7 2023 در حال گذراندن تست‌های آکوستیک

ب‌ام‌و i7 دارای ایزولاسیون صدا در ستون‌ها، صندلی‌ها، پوشش داخلی سقف و… و همچنین متریال سبک وزن با ساختار آکوستیک از جمله لعاب مخصوص شیشه‌ها، عناصری با جنس پشم گوسفند در درها، گلگیرها و رکاب‌ها است. همچنین لاستیک‌های بکار رفته در این مدل از نوع ویژه بوده که نقش موثری در به حداقل رساندن صدا و لرزش داخل کابین دارد. این امر به وسیله جذب‌کننده‌های فومی در ساختار لاستیک صورت می‌پذیرد.

 

علاوه‌بر این‌ طراحان ب‌ام‌و سعی کرده‌اند طراحی نمای ظاهری i7 را به‌گونه‌ای انجام دهند که این خودرو دارای سطوح بدنه صیقلی و آیرودینامیک با برش و زوایای خاص باشد تا کمترین میزان صدا هنگام حرکت تولید شود. جالب است بدانید با وجود تمامی این تدابیر، بی ام و قابلیتی را برای آن دسته از مالکان i7 که وجود صدایی را در پس زمینه ترجیح می‌دهند درنظر گرفته تا امکان سفارش آپشن آیکنیک ساندز ب‌ام‌و را داشته باشند. این ویژگی با همکاری هانس زیمر مشهور توسعه یافته است.

 

پرشیاخودرو persiakhodro BMW i7 2023 در حال گذراندن تست‌های آکوستیک BMW i7 2023 در حال گذراندن تست‌های آکوستیک persiakhodro پرشیاخودرو

 

پیش از این اعلام شده نسل جدید خودرو BMW سری 7 اواخر سال جاری با چندین پیشرانه و قوای محرکه از جمله موتورهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی و الکتریکی معرفی خواهد شد. اما اطلاعات دقیقی از جزئیات پروژه سدان الکتریکی i7 منتشر نشده است. با این حال می‌توان انتظار داشت که i7 ادامه‌دهنده راه iX خواهد بود.

 

منبع