تاریخ درج خبر : 1400/12/1

8X Jeff Koons-نسخه ای خاص و هنری از BMW گرن کوپه

کمپانی ب‌ام‌و که در طول سال‌های گذشته همکاری زیادی با هنرمندان داشته است، در جدیدترین اقدام خود با هنرمنری به نام جف کونز همکاری داشته که نتیجه آن معرفی نسخه‌ای خاص از ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه تحت عنوان 8 X Jeff Koons شده است. گفتنی است پیش از این آقای کونز برای ساخت نسخه‌ای از M3 GT2 با کمپانی ب‌ام‌و همکاری داشته است.

خودروی BMW موردنظر بر اساس مدل سری 8 گرن کوپه M850i xDrive ایجاد شده است که در ظاهر با خطوط و نقوش سفید، آبی و زرد طراحی شده است. این طراحی بر اساس صفحات کتاب داستانی طنز صورت گرفته است. همچنین کلمه POP و نقوش ابری روی درهای جلو، یادآور این داستان طنز می‌باشد.

 

ب ام و ، bmw سری 8 گرن‌کوپه

سپرهای زرد رنگ، خطوط خاکستری نقش بسته روی کاپوت و درهای جانبی و همچنین تصویر گرافیکی از انفجار از دیگر مشخصه‌های ظاهری این نسخه خاص و هنری از ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه است. در داخل کابین نیز شاهد استفاده از تریم قرمز بورگوندی در قیمت پایینی داشبورد و کف اتاق هستیم. همچنین رودری‌ها و کف پوش نیز با رنگ قهوه‌ای و روکش صندلی‌ها با رنگ قرمز و آبی طراحی شده است. پلاک نصب شده با نام این خودرو و امضای آقای کونز از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشد.

 

ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه

گفتنی است شرکت بی ام و قصد دارد تنها 99 دستگاه از این نسخه را تولید کند. این شرکت اعلام کرده ساخت هر نمونه از سری 8 8X Jeff Koons در یازده مرحله با صرف چند صد ساعت زمان توسط متخصصان ب‌ام‌و صورت می‌پذیرد. بر این اساس در هر هفته دو دستگاه از این خودرو از خط تولید خارج خواهد شد.

 

ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه

 

قرار است این خودرو فقط در بازار ایالات متحده عرضه شود، اما شرکت BMW علاوه‌بر نیویورک قصد دارد در رویدادهای هنری شهرهای استانبول، پاریس، دبی، شانگهای و هنگ‌کنگ نیز این خودرو را به نمایش درآورد. گفتنی است نخستین نمونه تولیدی از این خودرو قرار است روز چهارم آوریل 2022 در مراسم حراجی کریستی نیویورک و به نفع خیریه به فروش برسد. همچنین سایر نمونه‌های تولیدی با قیمت 350 هزار و 995 دلار در بازار ایالات متحده به فروش خواهند رسید.

 

منبع