تاریخ درج خبر : 1400/11/3

خداحافظی با پیشرانه 12سیلندر BMW

 

همه ما می‌دانیم که سرانجام روزی فرا خواهد رسید که با پیشرانه‌های حجیم بنزینی خداحافظی کنیم. این در حالی است که جهان امروز به سرعت در حال پیشرفت و توسعه موتورهای الکتریکی برای وسایل نقلیه است. اما شنیدن خبر خداحافظی با پیشرانه 12 سیلندر بی ام و برای بسیاری از طرفداران این برند ناراحت کننده خواهد بود. با این حال کمپانی ب‌ام‌و اعلام کرده ماه ژوئن آخرین سری از موتورهای 12 سیلندر را تولید خواهد کرد. به همین مناسبت قرار است مراسم باشکوهی با معرفی 12 دستگاه بی ام و M760i xDrive مختص بازار ایالات متحده برگزار شود.

 

شایان ذکر است که این 12دستگاه   BMW M760i xDrive  که به صورت سفارشی و تولید محدود قرار است عرضه شوند، تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب نشان V12 در قسمت عقب خودرو، پلاک فلزی THE FINAL V12 روی رکاب‌ها، پیشرانه و تریم مشکی رنگ روی داشبورد اشاره کرد. همچنین رینگ‌های 20 اینچی با پره‌های دوتایی نیز با دو رنگ Window Grey  یا  Jet Black برای این محصول قابل سفارش هستند.

 

  پرشیاخودرو بی ام و   پرشیاخودرو بی ام و

 

از سوی دیگر مشتریان می‌توانند یکی از 80 رنگ BMW Individual را برای بدنه این خودرو انتخاب کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند کالیپرهای ترمز M Sport مشکی یا آبی را برای خودروی انتخابی خود سفارش‌گذاری کنند. این در حالی است که ب‌ام‌و به مشتریان اجازه می‌دهد به انتخاب چرم BMW Individual Full Merino برای داخل خودرو دسترسی داشته باشند.

 

نیروی پیشران ب‌ام‌و M760i xDrive از یک موتور قدرتمند 12 سیلندر با حجم 6.6 لیتری توئین پاور توربو تامین می‌شود. این موتور قادر است نیرویی معادل 610 اسب‌بخار را تولید کند. شتاب صفر تا صد آن 3.6 ثانیه برآورد شده است. گفتنی است این موتور بر اساس پیشرانه 12 سیلندر 5 لیتری ب‌‌ام‌و که در سال 1987 با توان تولیدی 295 اسب‌بخار معرفی شد، طراحی و ساخته شده است. استفاده از قطعات اورجینال ب‌ام‌و سبب می‌شود راندمان و عملکرد این پیشرانه نسبت به گذشته بهبود یابد.

 

  پرشیاخودرو بی ام و

شرکت BMW اعلام کرده که این 12 دستگاه M760i xDrive را قصد دارد در ابتدا به مشتریان قدیمی و وفادار خود که در گذشته اقدام به خرید نسخه‌های 12 سیلندر کرده‌اند، با قیمت پایه 200 هزار دلاری پیشنهاد دهد. گفتنی است تولید این خودروها در ماه ژوئن آغاز شده و در ماه جولای به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع