تاریخ درج خبر : 1400/10/27

توسعه پیشرانه‌های درونسوز BMW

 

طبق آمارهای منتشر شده توسط Green Car، فروش خودروهای الکتریکی در سال 2021 نسبت به سال گذشته با رشد 26 درصدی مواجه بوده است. این در حالی است که به عقیده فرانک وبر رئیس بخش تحقیق و توسعه بی ام و هنوز توقف تولید پیشرانه‌های درونسوز فرا نرسیده است و بازار تماما آماده پذیرش خودروهای الکتریکی نخواهد بود. بر این اساس وبر در مصاحبه با اتو موتور اند اسپرت از کار کردن بر روی نسل جدید پیشرانه‌های درونسوز BMW خبر داده است.

 

پیشرانه‌های درونسوز جدید ب ام و شامل انواع مدل‌های بنزینی، دیزل، 6 سیلندر و 8 سیلندر خواهند بود. همچنین ب‌ام‌و به منظور هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه و دیگر فاکتورها، نوید بهبود عملکرد پیشرانه‌های جدید با استفاده از قطعات اورجینال ب ام و را داده است. این پیشرانه آلایندگی دی‌اکسید کربن بسیار پایینی خواهند داشت و یک راه‌حل خوب برای افرادی خواهند بود که آمادگی انتخاب خودروهای الکتریکی را ندارند.

 

توسعه پیشرانه‌های درونسوز BMW

قطعا ب‌ام‌و با انتخاب این استراتژی خود را از سایر برندها متمایز می‌کند. برای مثال نسل بعدی ب‌ام‌و M5 G90 در سال ۲۰۲۴ و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی که شامل پیشرانه ۸ سیلندر است عرضه خواهد شد. M5 جدید شاید تنها خودروی کلاس خود با پیشرانه هشت سیلندر باشد. البته که باواریایی ها تعهد کاملی به الکتریکی‌ها دارند و وبر در مصاحبه خود به جزئیات برنامه‌های الکتریکی شرکت نیز اشاره کرده است. بر این اساس باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ب‌ام‌و با جدیت در حال پیشبرد اهداف توسعه خودروهای الکتریکی است.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که گروه ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ یک پلتفرم الکتریکی جدید تحت عنوان Neue Klasse که به اختصار NK1 نامیده می‌شد، معرفی خواهد کرد. همچنین نخستین محصولی که بر مبنای این پلتفرم توسعه خواهد یافت، نسل بعدی سری 3 است. پس از آن نیز کراس‌اوور X3 دومین محصولی است با بهره‌گیری از پلتفرم جدید راهی خط تولید خواهد شد.

منبع