تاریخ درج خبر : 1400/10/25

معرفی نسخه ویژه انحصاری BMW M4 در اواخر امسال

شرکت ب ام و در سال 2021 یک سال پرچمدار داشت. این خودروساز آلمانی با فروش 2.2 میلیون خودرو و SUV در سراسر جهان رکورد فروش را به نام خود ثبت کرد که 9.1 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است. ظاهرا نه شرایط اقتصادی پر از تنش و نه کمبود تراشه مانع از هدر رفتن خریداران ب ام و در خریدهای جدید نشد. اما ممکن است تعداد کمی از خریداران وجود داشته باشند که آرزو کنند فقط یک سال دیگر صبر کنند. اخبار خاصی از دفاتر M واقع در مونیخ برای اواخر امسال تائید شده است.

به تازگی در آخرین بیانیه رسانه‌ای BMW که درخصوص رکورد فروش سال 2021 منتشر شده است، اشاره‌ ساده‌ای به "یک مدل نسخه ویژه انحصاری بر اساس BMW M4 کوپه جدید" شده است. اما برای شفاف شدن موضوع، این یک تایید رسمی برای M4 CSL نیست. این اولین‌بار است که ب‌ام‌و به طور رسمی یک نسخه خاص از M4 را تصدیق می‌کند.

BMW M4 « نسخه ویژه انحصاری» را اواخر امسال دریافت می‌کند BMW M4 « نسخه ویژه انحصاری» را اواخر امسال دریافت می‌کند

 

با این حال، چگونه ممکن است M4 CSL نباشد؟ عکس‌های جاسوسی متعددی از M4 با نمای جلویی تهاجمی، پانل‌های کناری جدید و اسپویلر دم اردک منتشر شده است. اسپویلر یک ویژگی کلیدی است که به E46 M3 CSL مربوط به سال 2004 مربوط می شود، بنابراین اگرچه این "مدل نسخه ویژه" هنوز تایید رسمی نسخه جدید نیست، به احتمال زیاد تا زمانی که بی ام و نسخه جدیدی را عرضه نکند، به آن نزدیک می شود.

 

انتظار می‌رود در این نسخه شاهد استفاده از فیبرکربن بیشتری باشیم که در نعهایت منجربه کاهش وزن M4 جدید می‌شود. همچنین انتظار داریم که سیستم تعلیق ارتقا یابد تا عملکرد کوپه را برای عملکرد بهتر در مسیر تنظیم کند. زیر کاپوت، پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی تقویت ‌شده قرار دارد که می‌تواند 550 اسب‌بخار (410 کیلووات) قدرت داشته باشد که تنها از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. بعید به نظر می‌رسد که گزینه دستی در دسترس باشد.با توجه به تغییرات احتمالی، می‌توان انتظار داشت که برخی از قطعات بی ام و مجموعه‌های فنی این خودرو نیز تغییر یابد.

BMW M4 « نسخه ویژه انحصاری» را اواخر امسال دریافت می‌کند

شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه جدید CSL در تابستان 2022 به بازار عرضه شود. این در حالی است که اخبار منتشر شده از سوی بی ام و نیز می‌تواند این موضوع را تصدیق کند. همچنین ممکن است این نسخه به صورت تولید محدود و کمتر از 1000 دستگاه تولید و عرضه شود.

 

منبع