تاریخ درج خبر : 1400/7/19

The all new BMW 2 Series Active Tourer

BMW سری 2 اکتیو تورر نخستین‌بار در سال 2014 در قامت یک مینی ون کوچک به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو بی ام و از آن زمان تاکنون توانسته آمار فروش حدودا نیم میلیون دستگاه را به ثبت برساند که همین موضوع مدیران این کمپانی را برآن داشت تا نسل دوم آن را با ظاهری متفاوت و جنجالی معرفی کنند.

 

نسل دوم سری BMW 2 اکتیو تورر در ظاهر تغییرات جدی را تجربه کرده است که مهمترین آن جلوپنجره کلیوی بزرگی است که مورد توجه علاقه‌مندان و همچنین منتقدان قرار گرفته است. چراغ‌های جلو نیز با گرافیک داخلی جذاب‌تر، نمایی زیبا به این مینی ون کوچک داده است. در نمای جانبی نیز شیشه‌ها نسبت به گذشته کمی باریک‌تر شده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب این خودرو نیز به تبعیت از محصولات جدید، با گرافیکی مدرن‌تر نمایان شده‌اند.

 

 ب ام و اکتیو تورر جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونه‌های ۱۹ اینچی هم وجود خواهد داشت. خودرو BMW 2 Series Active Tourer در دو نسخه Luxury Line و M Sport ارائه می‌شود که دومی با سپرهای تهاجمی‌تر به‌راحتی قابل‌تشخیص خواهد بود.

 

بی ام و سری 2 اکتیو تورر BMW سری 2 اکتیو تورر

 

طراحی فضای داخل کابین

 

در داخل کابین نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر، مهم‌ترین تغییر را می‌توان به نصب نمایشگری مشابه با مدل iX اختصاص داد. این نمایشگر شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۷ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی می‌شود. گفتنی است سیستم‌عامل ۸ BMW ، دستیار هوشمند و اینترنت 5G از ویژگی‌های بارز این نمایشگر هستند.

 

از دیگر امکانات سری ۲ اکتیو تورر جدید می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، شیفتر دنده ساده، غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنسول میانی با چیدمان جدید دکمه‌ها، ، چهار پورت USB-C و صندلی‌های جدید با تودوزی چرمی اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی در این مینی ون، فضای جادار کابین است که با قابلیت جابجایی صندلی‌های عقب به میزان 130 میلی‌متر، حجم 90 لیتر به فضای صندوق افزوده می‌شود که فضای 470 لیتری را برای استفاده بهینه مهیا می‌کند. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان گنجایش صندوق را به 1455 لیتر افزایش داد.

 

مشخصات فنی قوای محرکه

 

کمپانی بی ام و در ابتدای عرضه نسل جدید سری ۲ اکتیو تورر 2 پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی را درنظر گرفته است. BMW مدل پایه 218i با پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو عرضه خواهد شد که ۱۳۶ اسب‌‍بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل بنزینی بعدی یعنی 220i هم از نسخه قوی‌تری از همین موتور با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و زمان صفرتا صد خود را به ۸.۱ ثانیه می‌رساند.

 

تنها نسخه دیزلی سری 2 اکتیو تورر که با نام BMW 218d شناخته می‌شود، با موتور 2 لیتری چهار سیلندر با توان 150 اسب‌بخار و 360 نیوتون متر عرضه می‌شود. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. در نهایت BMW 223i به‌عنوان نسخه پرفورمنس و قوی‌ترین نسخه شناخته می‌شود که از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با توان خروجی 204 اسب‌بخار و 320 نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این نسخه 7 ثانیه اعلام شده است.

 

ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر

 

گفتنی است طبق اعلام این شرکت، بی ام و قصد دارد دو نسخه پلاگین هیبریدی از سری 2 اکتیو تورر را تابستان سال آینده روانه بازار کند. پیش‌بینی می‌شود این خودروها دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی باشند که نیروی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و یک موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. مجموع خروجی این سیستم در نسخه ضعیف‌تر ۲۴۵ اسب‌بخار و در نسخه قوی‌تر ۳۲۶ اسب بخار قدرت خواهد بود. این دو مدل هیبریدی همچنین به باطری‌های ۱۴.۹ کیلووات ساعتی هم مجهز خواهند بود که طبق معیارهای WLTP تا ۸۰ کیلومتر برد تمام الکتریکی را فراهم خواهد کرد.

 

شایان ذکر است تمامی نسخه‌های نامبرده با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه هماهنگ شده‌اند. اما جعبه‌دنده به‌کار رفته در مدل‌های 220i و 223i دارای یک موتور الکتریکی یکپارچه هستند که به‌طور موقت می‌تواند تا ۱۹ اسب‌بخار به قدرت پیشرانه بنزینی اضافه کند.

منبع