تاریخ درج خبر : 1400/6/28

the-bmw-i-vision-circular

شرکت ب‌ام‌و در نمایشگاه IAA مونیخ آلمان از خودروی مفهومی و برقی  i-vision-circular رونمایی کرد. این خودرو با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و مواد بازیافتی ساخته شده و تصویری تخیلی از سال ۲۰۴۰ است. این کانسپت الکتریکی، چهارنفره کوچک شهری از جلوپنجره کلیوی شکل متفاوتی سود می‌برد و چراغ‌های جلوی آن مشابه محصولات کلاسیک این خودروساز می‌باشد.

مفهوم آی ویژن سیرکولار از نظر ظاهری، رویکردی منحصربه‌فرد نسبت به زبان فعلی محصولات BMW دارد. جلوپنجره‌ معروف ب‌ام‌و هنوز هم در این خودرو دیده می‌شود و چراغ‌های جلو در گوشه جلوپنجره قرار دارند و شاهد استفاده از لامپ‌های LED در بخش‌‌های مختلف جلوپنجره بی ام و برای تزئین منحصر‌به‌فرد آن‌ هستیم. شیشه‌ جلو و سقف شیشه‌ای‌ یکپارچه در طول خودرو امتداد یافته است. رینگ‌ها و پره‌های باریک آن‌ها با چراغ‌های جلو و جلوپنجره هماهنگ هستند و ظاهر قسمت عقب نیز با توجه به استفاده از لامپ‌های LED، طرحی مشابه سایر قسمت‌های این خودرو دارد.

 

the-bmw-i-vision-circular

 

خودروی BMW دوستدار محیط‌زیست چهار فلسفه ب‌ام‌و یعنی RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE و RE:CYCLE بکار رفته است. کل خودرو از متریال بازیافتی ساخته شده و در پایان عمر خودرو نیز می‌توان همه بخش‌ها شامل باتری را به‌طور کامل بازیافت کرد. کمپانی ب‌ام‌و باتری این خودرو را با به‌کارگیری از مواد موجود در چرخه‌ بازیافت می‌سازد و می‌گوید در این باتری، بدون مصرف منابع ارزشمند، می‌توان به انرژی متراکم و بسیار زیادی دست یافت.

فلسفه طراحی و ساخت فضای کابین بی ام و آی ویژن سیرکولار هم از بدنه پیروی می‌کند و نوآوری‌های زیادی در آن دیده می‌شود. داشبورد BMW با فناوری چاپ 3 بعدی ساخته شده که صرفه‌جویی در مصرف چسب (به عنوان یک ماده شیمیایی مضر) را به همراه داشته است. در این داشبورد یکپارچه خبری از نمایشگر مرکزی نیست، چراکه این قطعه در بالای صفحه نشان‌دهنده‌ها و در پایین شیشه جلو نصب شده است.

 

خودروی BMW دوستدار محیط‌زیست

 

مدل مفهومی BMW آی ویژن سیرکولار یک خودرو بی ام و چهارنفره است که دارای صندلی‌هایی از جنس بازیافت پذیر است. در  واقع ساختار صندلی‌ها از آلومینیوم سبک و روکش آن‌ها از پلاستیک بازیافتی ساخته شده، که با رنگ بنفش روشن تزئین شده است. حتی فرمان این محصول نیز به یاری فناوری چاپ 3 بعدی و با استفاده از پودر چوب تولید شده است.آی

شایان ذکر است bmw-i-vision-circular تنها یک طرح مفهومی است و این بدان معناست که به زودی وارد خط تولید نخواهد شد. اما می‌توان انتظار داشت که برخی از تکنولوژی‌های ساخت این خودرو خصوصا در بخش قطعات بازیافت پذیر، در فرآیند تولید محصولات آینده این برند مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0341253EN/the-bmw-i-vision-circular