تاریخ درج خبر : 1400/4/29

معرفی نسخه‌ای خاص از مینی کوپر JCW به مناسبت 60 سالگی

 

برند مینی 60 سالگی کوپر را جشن می‌گیرد. بیش از ۶۰ سال است که مینی کوپر در خط تولید این خودروساز انگلیسی قرار دارد. سپتامبر ۱۹۶۱ اولین مینی کوپر متولد شد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود.

کوپر در مسابقات اتومبیلرانی نیز جوایز زیادی کسب کرده‌ است؛ به همین‌ خاطر برند مینی به مناسبت گرامیداشت این محصول پرفروش، مینی کوپر سه‌در JCW را با عنوان مدل سفارشی سالگرد ۶۰ سالگی معرفی کرده است. کوپر JCW جدید در تعداد محدودی تولید و عرضه خواهد شد.

 

نسخه Anniversary Edition به تعداد محدودی تولید می‌شود و سعی دارد تا به روحیه اسپرت برند مینی در تاریخ و موفقیت‌‌های جان کوپر در مسابقات فرمول یک، اشاره کند. این نسخه منحصربه‌فرد، مانند خودروهای مسابقه‌ای جان کوپر، که با رنگ سبز و خطوط سفید شناخته می‌شوند، با رنگ سبز British Racing پوشیده شده‌، البته رنگ مشکی Midnight نیز در دسترس است. نسخه John Cooper Works Anniversary Edition با رنگ بدنه سبز Rebel به همراه جزئیات سفید مانند سقف، آینه‌های جانبی، دستگیره‌ها و اطراف چراغ‌های جلو و عقب، ارائه می‌شود.

 

جزییات زیادی در نسخه جدید مینی کوپر دیده می‌شود. خطوط سفیدرنگ روی کاپوت نمای اسپرت‌تری نسبت به نسخه‌های پایه ایجاد کرده و عدد ۷۴ بیانگر اولین حضور موفق مینی کوپر کلاسیک در پیست اتومبیل‌رانی است. بعد از خطوط سفید و عدد ۷۴ روی کاپوت خودرو، لوگوی خاص مینی کوپر در کنار خط قرمز کشیده‌شده روی جلوپنجره، دیگر جزییات نمای روبروی خودرو هستند.

 

شایان ذکر است که این نسخه خاص به لحاظ فنی تفاوتی با نسخه استاندارد نداشته و از همان موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۲۲۸ اسب‌بخار به‌کار رفته در مینی کوپر اس بهره‌مند شده است.

 

در داخل کابین JCW امضاهای جان، مایک و چارلی کوپر (مؤسسان برند مینی کوپر) در سمت راننده به چشم می‌خورد. این خودرو تنها در نسخه سه‌در کوپر، کوپر اس و مینی جان ورکس تولید می‌شود و به گفته کارشناسان، تنها ۷۴۰ دستگاه از محصول جدید مینی با قیمت ۳۳ هزار و ۸۰۰ پوند (معادل ۴۶ هزار دلار) در نسخه دنده‌ای و ۳۵ هزار و ۵۰۰ پوند (۴۸ هزار دلار) در مدل اتوماتیک عرضه خواهد‌ شد.