تاریخ درج خبر : 1396/4/31

اولین کتاب جامع ب.ام.و به زبان فارسی در جهان.

در تاریخ 17 اسفند ماه همزمان با سالگرد 101 سالگی تاسیس کمپانی ب.ام.و، شاهد رونمایی از اولین و جامع ترین کتاب فارسی زبان ب.ام.و در شرکت پرشیاخودرو بودیم. این کتاب به قلم امیرمحمد شیرعلیوند تالیف شده و باید آن را در نوع خود بی نظیر دانشت.

کمپانی ب.ام.و در کنار تولید خودروهای کم نظیره خود، همیشه اهمیت ویژه ای برای فرهنگ و هنر قائل بوده و فعالیت های زیادی را در این زمینه مهم انجام داده است. از ساخت برج اداری به سبک سیلندر های خودرو که یکی از شاخص ترین بناهای حال حاضر جهان به حساب می آید، گرفته تا همکاری با هنرمندان بزرگ جهان در پروژه Art Car که نتیجه آن خودروهای بسیار با ارزشی است که تلفیقی از صنعت و هنر دارند.

شرکت پرشیاخودرو به عنوان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ب.ام.و در ایران، همیشه در تلاش بوده تا علاوه بر عرضه خودروهای ب.ام.و و ارائه خدمات برای آن ها در کشور، همچون کمپانی ب.ام.و در زمینه فرهنگ و هنر نیز فعالیت نماید. دفتر مرکزی شرکت پرشیاخودرو در تهران با الهام از معماری کارخانه ب.ام.و در شهر لایپزیگ آلمان طراحی و ساخته شده که از مهم ترین آن ها می توان به نمای ساختمان و تعمیرگاه آکواریومی آن اشاره کرد.

امروز همزمان با گرامیداشت 101 ساله شدن کمپانی ب.ام.و، شرکت پرشیاخودرو از اولین و جامع ترین کتاب فارسی زبان ب.ام.و در ایران رونمایی کرد. این کتاب 400 صفحه ای را باید جامع ترین کتاب خودرویی در کشور دانست که تا کنون نظیر آن به چاپ نرسیده است. این کتاب نفیس که (100 سال افسون راندن) نام دارد، به صورت محدود چاپ شده و تنها 1000 جلد از آن موجود می باشد که از 1 تا 1000 کدگذاری شده اند. امیرمحمد شیرعلیوند نویسنده کتاب 100 سال افسون راندن، در خصوص این کتاب با ارزش گفت: (گردآوری این کتاب 400 صفحه ای از اسفند ماه سال 94 آغاز شد و اکنون پس از گذشت حدود یک سال شاهد رونمایی آن هستیم. 100 سال افسون راندن در قالب 11 فصل گردآوری شده که از فصل اول تا دهم آن هر فصل به بررسی یک دهه از عمر کمپانی ب.ام.و می پردازد و فصل یازدهم آن قدمت 80 ساله این کمپانی بزرگ آلمانی در ایران را روایت می کند.)

این مراسم که روز سه شنبه در دفتر مرکزی پرشیاخودرو برگزار گردید، میزبان خودروهای خاص ب.ام.و بود که شامل مدل های کلاسیک و مدرن می شد. سال تولید خودروهای حاضر در این مراسم رونمایی، از دهه 1960 میلادی تا کنون بود که سیر تکامل خوبی از محصولات این خودروساز آلمانی را نشان می داد.