تاریخ درج خبر : 1397/2/5

هنرنمایی ب.ام.و سری 1 در پیست آزادی.

تقریباً اکثر علاقه‌مندان به خودرو و خصوصاً طرفداران خودروهای آلمانی، با شعار معروف ب.ام.و یعنی "نهایت لذت رانندگی" آشنا هستند و تجربه نشان داده است که این عبارت، نه ‌فقط یک شعار تبلیغاتی، بلکه باوری است که هنگام رانندگی با سری ‌های مختلف ب.ام.و احساس می شود و طبیعتاً سری 1 هاچ بک نیز به ‌عنوان یک هاچ بک جمع و جور و اسپرت دیفرانسیل عقب، نباید از این قاعده مستثنا باشد. مدل 2018 سری 1 پنج درب، مدتی است که با دو مدل 120i و همچنین 125i توسط پرشیاخودرو به فروش می رسد.

روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه، شرکت پرشیاخودرو (فروش و خدمات ب.ام.و و مینی در ایران) اقدام به برگزاری تست درایو برای محصولات جدید خود برای خبرنگاران حوزه خودرو نمود. برنامه تست درایو که در پیست آزادی برگزار شد با حضور جمعی از خبرنگاران تخصصی خودرو و همچنین یکی از قهرمانان محبوب مسابقات اتومبیلرانی، نادر جعفری همراه بود. دو خودروی 120i و 125i برای تست درایو درنظر گرفته شده بودند که از جدیدترین محصولات پرشیاخودرو به شمار می روند.

ب.ام.و سری ۱ یکی از پرطرفدار ترین هاچ بک های اسپرت در دنیا به شمار می رود که لقب تنها هاچ بک دیفرانسیل عقب جهان را نیز به دوش می کشد. از این رو می توان گفت که لذت رانندگی خودروهای جذابی همچون سری ۳ به این هاچ بک کوچک و سریع نیز انتقال یافته است. درحال حاضر دو مدل از سری ۱ در سبد محصولات پرشیاخودرو قرار گرفته که شامل مدل های 120i  و 125i می باشد که در بازه قیمتی 400 میلیون تومان ارائه می شوند.

در این تست که جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران و مدیران شرکت پرشیاخودرو حضور داشتند. مدل های ۲۰۱۸ ب.ام.و سری 1 مورد تست و بررسی خبرنگاران حوزه خودرو قرار گرفت. نکته جالب توجه این تست، حضور یکی از قهرمانان اتومبیلرانی کشور را برای انجام تست واقعی خودروها بود تا قابلیت های ب.ام.و سری 1 را بیش از پیش به در مقابل رسانه ها به نمایش گذاشته شود. قبل از آغاز تست خودروها توسط خبرنگاران، نادر جعفری قهرمان با تجربه اتومبیلرانی کشور، اقدام به انجام حرکات نمایشی با مدل 125i کرد. خودرویی که پیشرانه ۲ لیتری آن با استفاده از توربوشارژ می تواند ۲۲۴ اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن به ۳۱۰ نیوتن متر می رسد. از این رو این خودرو به کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خود در واقع یک خودرو هاچ بک جمع جور پرشتاب و قابل اطمینان است. این خودرو در حال حاضر تنها خودروهای هاچ بک دیفرانسیل عقب بازار ایران هستند و به همین دلیل هندلینگ جذابی دارند. نادر جعفری راننده با سابقه مسابقات سرعت بعد از چند ساعت تست این خودرو درباره آن به رسانه ها گفت: معتقدم این خودرو یکی از پایدارترین تولیدات کمپانی ب.ام.و است که تا به حال ساخته شده و در ایران حضور دارد. وی ادامه داد: هوشمندی سیستم تعلیق و مدیریت ثبات و پایداری خودرو پیچ ها به گونه ای است که هر چند اجازه می دهد راننده پر هیجان خودرو را براند اما اشتباهات او را جبران کرده و سعی می کند بهترین دینامیک رانندگی را در لحظه برای خودرو رقم بزند. نکته جالب این تست خودرویی این بود که طی این برنامه نادر جعفری با 125i رکورد ۱ دقیقه و ۱ ثانیه ای را در پیست آزادی به ثبت رساند که در میان خودروهای استاندارد خیابانی یک رکورد بی سابقه به حساب می آید.

ب.ام.و همیشه به ساخت خودروهای اسپرت شهرت داشته و روح اسپرت آن در کالبد تمام خودروهای تولید شده توسط این کمپانی آلمانی جریان دارد. سری ۱ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید آن را یک هاچ بک اسپرت دانست که از پلت فرم دیفرنسیال عقب بهره می برد. این هاچ بک باواریایی با پیشرانه پر بازده و تکنولوژی بالایی که دارد، از کوپه های اسپرت زیادی سریع تر و قدرتمند تر می باشد. در عین حال، سری ۱ برخلاف خودروهای کوپه که از محدودیت در بخش فضای سرنشینان و بار رنج می برند، یک هاچ بک کاملا کاربردی و جادار است. بی شک ویژگی های سری ۱ آن را تبدیل به یک هاچ بک کاملا منحصر به فرد کرده است.

یکی از فعالیت های مهم گروه خودروسازی ب.ام.و در اوایل قرن ۲۱، ورود به دنیای خودروهای کوچک بود. در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی متخصصین این کمپانی آلمانی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودروی کوچک آغاز کردند و نتیجه آن، ب.ام.و سری ۱ بود که در سال ۲۰۰۴ در کلاس هاچ بک های کوچک پریمیوم به بازار های جهانی عرضه شد. قابلیت های فنی بالا در کنار مصرف سوخت پایین، بارزترین ویژگی سری ۱ بود که آن را تبدیل به سبزترین خودروی جهان در سال ۲۰۰۸ کرد. نسل اول سری ۱ پس از یک دهه حضور موفقیت آمیز، بالاخره در سال ۲۰۱۴ جای خود را به نسل جدید داده تا این بار شاهد حضور موفقیت آمیز نسل دوم سری ۱ در بازار باشیم.

کمپانی ب.ام.و با شعار (نهایت لذت رانندگی) به مدت ۱۰۰ سال به ساخت خودرو های رده بالا پرداخته است. بهترین بازده در کنار کمترین آلایندگی می تواند نهایت لذت رانندگی را برای ب.ام.و سواران به ارمغان بیاورد. این کمپانی از ۵۰ سال گذشته تا کنون تحت عنوان BMW EfficientDynamics به ساخت خودرو هایی با مصرف سوخت کمتر و در عین حال بازده بیشتر پرداخته است. در حال حاضر تمام خودرو های تولید شده توسط ب.ام.و به صورت استاندارد با این فناوری تولید شده که بهترین عملکرد را با کمترین مصرف سوخت ممکن ارائه می دهد. تولید هر چه کمتر گاز کربن دی اکسید توسط خودرو های ب.ام.و به محافظت از محیط زیست کمک شایانی کرده است.

تست و بررسی خودروها توسط خبرنگاران خودرویی یکی از برنامه هایی است پرشیاخودرو برای معرفی بهتر و دقیق خودروهای خود در نظر گرفته است. تست خودرو با کمک رانندگان حرفه ای می تواند خودرو را هر چه بیشتر دچار چالش کند و قابلیت های فنی آن را مشهودتر سازد. در این رویداد تخصصی خودرو نیز خبرنگاران پس از طی مسافت در پیست آزادی در کنار قهرمان اتومبیل رانی که خودرو را در شرایط مسابقاتی می راند و همچنین تست شخصی با تمام ظرفیت های این هاچ بک جمع و جور تند و تیز باواریایی آشنا شدند.