تاریخ درج خبر : 1396/4/31

جشن تولد همزمان ب.ام.و سری ۲، سری ۶ و M3 در پرشیاخودرو.

پرشیاخودرو همیشه در زمینه برگزاری تورها و گردهمایی‌های خودروهای ب.ام.و حضور فعالی داشته و در همین راستا این شرکت طی مراسمی در روز جمعه، 8 بهمن‌ماه، 50 سالگی ب.ام.و سری 2، 40 سالگی ب.ام.و سری 6 و 30 سالگی ب.ام.و M3 را جشن  گرفت.

در این برنامه که با حضور جمعی از مالکین ب.ام.و و مدیران پرشیاخودرو برگزار شد، خودروهای کلاسیک ب.ام.و از سری 02، سری 6 و M3 به نمایش گذاشته شدند. برای این منظور، با همکاری مالکین خودروهای کلاسیک ب.ام.و، چند دستگاه ب.ام.و سری 02 به عنوان پدربزرگ سری 2، نسل اول ب.ام.و سری 6 و یک دستگاه ب.ام.و M3 E46 به نمایش درآمدند. ضمن آنکه علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک  ب.ام.و نیز با خودروهای کلاسیک خود در این برنامه حاضر بودند که حضور آن‌ها باعث شد این مراسم به گردهمایی خودروهای کلاسیک ب.ام.و تبدیل شود.

یکی از مدیران پرشیاخودرو در مورد این برنامه گفت:"همان‌طور که پیش از این هم تاکید کرده‌ایم، پرشیاخودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب.ام.و در ایران، حامی برند ب.ام.و است و حمایت از خودروهای کلاسیک این برند هم یکی از برنامه‌های ما است. برای این منظور پیش از این پرشیاخودرو گردهمایی‌ها و تورهای کلاسیک ب.ام.و را برگزار کرده و این بار با توجه به سالگرد عرضه خودروهای سری 2، سری 6 و M3 تصمیم گرفتیم در مراسمی با حضور مالکین خودروهای ب.ام.و، علاقه‌مندان این برند و مدیران پرشیاخودرو، سالگرد تولید این خودروها را جشن بگیریم."

وی افزود:"ما همواره اعلام کرده‌ایم پشتیبانی از برند ب.ام.و را جزو وظایف خود می‌دانیم و به دنبال ارتقا جایگاه این برند در ایران هستیم. تمام آنچه تا به حال انجام داده‌ایم در این راستا بوده است و اینک هم با توجه به سابقه طولانی برند ب.ام.و در بازار ایران و علاقه عمومی به خودروهای کلاسیک این برند، سالگرد تولد این خودروها را جشن گرفتیم. هدف ما در درجه اول به نمایش گذاشتن سابقه پرافتخار 80 ساله ب.ام.و در کشور است و در کنار آن می‌خواهیم محلی برای گردهم آمدن علاقه‌مندان این برند ایجاد کنیم."

سری 2 با نیم قرن تجربه

کمپانی ب.ام.و در سال 1966 خودروی جدیدی را با نام سری 02 معرفی کرد که تحولی در دنیای خودرو ها به حساب می آمد. قرار دادن قابلیت های فنی بالا در دل یک خودروی کوچک شگفتی بود که ب.ام.و در دهه 60 میلادی با سری 02 به ارمغان آورد. این خودرو در 3 کلاس کوپه، کانورتیبل و تورینگ جمع و جور به مدت بیش از یک دهه تا سال 1977 تولید شد و در نهایت به دلیل استقبال بی نظیر در سراسر جهان با 861.940 دستگاه تولید به پر فروش ترین خودروی عصر کلاسیک کمپانی ب.ام.و بدل شد. اولین خودروی الکتریکی ب.ام.و با نام 1602e کانسپت و اولین خودروی مجهز به توربوشارژر این کمپانی با نام 2002توربو بر اساس سری 02 ساخته شده که کارنامه ای درخشان برای این خودرو به حساب می آید. اکنون پس سال ها دوری، ب.ام.و جانشین این خودروی افسانه ای را در سال 2014 با نام سری 22 معرفی کرده که در چهار کلاس مختلف کوپه، کانورتیبل، اکتیو تورر و گرن تورر کوچک به بازار های جهانی عرضه می شود. پرشیاخودرو این افتخار را دارد که تا کنون 2 مدل از آن را در کشور عرضه کرده و به زودی مدل سوم آن را راهی خیابان های ایران خواهد کرد.

سری 6 چهل ساله شد

کمپانی ب.ام.و در سال 1976 خودروی جدیدی را با نام سری 6 و در کلاس کوپه های متوسط لوکس به سبد محصولات خود افزود. این کوپه دارای ویژگی های لوکس و اسپرت بود که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به خودرو قرار گرفت. نسل اول این خودرو تا سال 1989 به مدت 13 سال به سراسر جهان عرضه گردید. در سال 2003 ب.ام.و پس از یک وقفه چند ساله نسل دوم آن را به جهانیان معرفی کرد. سری 6 پس از چند سال دوری با تحولات قابل توجهی عرضه شد که یکی از مهم ترین آن را می توان اضافه شدن مدل کانورتیبل به لیست مدل های آن دانست. در سال 2011 همزمان با خروج نسل دوم از خط تولید، نسل سوم سری 6 وارد کار شد که این بار علاوه بر مدل کوپه و کانورتیبل در کلاس نوین فست بک ها نیز ارائه می شد. این خودرو هر سه مدل جدید ترین نسل سری 6 توسط طراح بزرگ ایرانی یعنی آقای نادر فقیه زاده طراحی شده و این خودرو را می توان آمیزه ای از هنر ایرانی و تکنولوژی آلمانی دانست.

30 سال لذت رانندگی با M3

شرکت BMW M زیر برند گروه خودروسازی ب.ام.و بوده که فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو های اسپرت از سال 1975 آغاز کرده است. بی شک معروف ترین محصول این شرکت تیونر را می توان ب.ام.وM3 دانست که بر اساس سری 3 ساخته می شود. اولین M3 در سال 1986 توسط شرکت BMW M تولید و به بازار های جهانی عرضه شد. در حال حاضر 30 سال از آن زمان می گذرد و پس از تولید بی وقفه  4 نسل از آن در کلاس کوپه، کانورتیبل و سدان جمع و جور اکنون شاهد عرضه پنجمین نسل از M3 در سراسر دنیا هستیم. M3 را باید معیاری دقیق برای همه خودرو های اسپرت در جهان دانست.