تاریخ درج خبر : 1396/4/27

BMW سواران در رالی 3 روزه تهران - کلاردشت.

در روزهای پایانی اردیبهشت ماه که یکی از بهترین ماه های سال برای تجربه لذت طبعیت به حساب می آید ب ام و سواران در یک رالی سه روزه از تهران به کلاردشت دل طبیعت شمال کشور زدند. این رالی با همایت شرکت پرشیاخودرو و همکاری کلوپ ب.ام.وفدراسیون اتومبیلرانی برگذار شد.

تعداد ب.ام.و های حاضر در این رالی سه روزه حدود ۲۲ دستگاه بودند که شامل نمونه های کلاسیک بی ام و، مدرن و تیونینگ شده می شد. از این رو می توان گفت که شاهد یک گردهمایی بسیار متنوع از انواع مختلف ب.ام.و ها بودیم. رالی تهران کلاردشت ساعت ۹ صب روز چهارشنبه پس از گرد هم جمع شدن ب.ام.و ها در پیست اتومبیلرانی آزادی استارت خورد و پس از سه روز رانندگی در جاده های مختلف شمال و اقامت در کلاردشت باز هم با بازگشت به تهران به پایان رسید.

یکی از نقاط قوت این رالی کاملا ب.ام.و ای بودن آن بود. زیرا در این گردهمایی حتی خودروی مارشال و مهم تر از آن حتی خودروی امداد نیز ب.ام.و بود. امداد خودروی ب ام و توسط پرشیاخودرو در اختیار ب.ام.و های حاضر در رالی در نظر گرفته شده بود که در صورت لزوم قدامات لازم را انجام دهد. دیگر نکته جالب توجه این رالی گرد هم جمع شدن جوانان ب.ام.و سوار امروزی و جوانان ب.ام.و سوار دیروزی در روز جوان بود که به نوعی می توان گفت که این مناسبت با بهترین رخ داد ممکن برایشان رقم خورد. در ادامه به جزییات بارز رالی سه روزه تهران-کلاردشت ب.ام.و سواران خواهیم پرداخت.

سرویس مبیل جدید پرشیاخودرو

در رالی سه روزه تهران کلاردشت همه چیز کاملا باواریایی بود. تا جایی که حتی به جای خودروی امداد که در تمام برنامه های خودرویی یک نیسان جونیورز است، یک BMW X3  بود. بله یک BMW X3  در لباس امداد خودرو یا بهتر است بگوییم در نقش سرویس مبیل. در اصل شرکت پرشیاخودرو که چندی پیش BMW X1  را به عنوان سرویس مبیل به خدمت گرفته بود این بار در رالی مورد نظر از سرویس مبیل جدید خود که یک X3 بود رونمایی کرد و سپس این سرویس مبیل در تمام این سه روز ب.ام.و های حاضر را همراهی کرد.

لازم به ذکر است که سرویس مبیل های شرکت پرشیاخودرو همگام با استاندارد های آلمانی کمپانی ب.ام.و بوده و خدمات گسترده ای را در نوع خود برای ب.ام.و سواران ایرانی ارایه می دهد. در نهایت باید گفت مهم ترین نکته این رالی تمام ب.ام.و ای بودن آن بود که حتی شامل خودروی سرویس و مارشال نیز می شد.

مارشال از نوع ب ام و

نکته بارز در این رالی سه روزه تهران کلاردشت، استفاده از ب.ام.و به عنوان خودروی مارشال بود تا این جمع یک جمع کاملا باواریایی باشد. خودروی مورد استفاده برای این منظور یک دستگاه ب.ام.و 520i E60سفید رنگ بود که با چراغ گردان نارنجی رنگ روی سقفش کاملا مارشال بودن خود را مشخص می کرد. این خودرو متعلق به نسل پنجم سری ۵ است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به مدت ۷ سال تولید شده است. این سدان لوکس متوسط ب.ام.و در زمان خود در بازار ایران نیز عرضه شده و از جمله ب.ام.و های پرفروش کشورمان نیز به حساب می آید. زیر کاپوت این ب.ام.و یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۷۰اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تعبیه شده که در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین می سوزاند و در عرض ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت میرسد.

ریش سفید باواریایی ها در رالی

پر سن و سال ترین خودروی حاضر در این رالی ب.ام.و ۲۰۰۲ آبی رنگ بود که ۴۲ سال سن داشت. این باواریایی پا به سن گذاشته در سال ۱۹۷۴ در خط تولید کمپانی ب.ام.و متولد شده و اکنون به خاطر حفظ و نگهداری خوب ازش در شرایط کاملا مناسبی به سر می برد. این ب.ام.و باتجربه از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره می برد که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. البته این اعداد و ارقام مربوط به بیش از ۴ دهه پیش است! این کوپه اسپرت کوچک در هر صد کیلومتر ۱۱ لیتر سوخت می سوزاند و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالب درخصوص این ب.ام.و سن و سال گذرانده این بوده که با وجود سن و سال بالایش بدون هیچ مشکل و خرابی توانست پا به پای جدید ترین ب.ام.و های رالی پیش برود. حتی مانند آن ها بر سر پیچ ها شیطنت کند!

مدرن ترین خودروی ب ام و در رالی

در میان ۲۲ خودروی شرکت کننده در این رالی ۳ روزه ب.ام.و 528i مشکی رنگ با کد F10 را می توان جدید ترین آن ها دانست. این سدان متوسط لوکس ششمین نسل از سری ۵ ب.ام.و به حساب می آید که در حال حاضر می توان آن را جدیدترین نسل سری ۵ در جهان دانست. این خودروی لوکس از سال ۲۰۱۱ وارد خط تولید کمپانی ب.ام.و شده و در آینده نزدیک باید جای خود را به نسل بعدی بدهد. زیرا نسل هفتم سری ۵ در حال حاضر در تست های قبل از تولید به سر می برد. 528i مورد نظر ما در این جمع متعلق به سال ۲۰۱۴ میلادی بوده و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می برد که توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد که برای آن شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶.۳ ثانیه ای و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری را صد کیلومتر به ارمغان می آورد. 528iبا وجود این که یک سدان لوکس متوسط است اما بر سر پیچ ها هر بار پا بر روی پدال گاز کوبیده می شد به راحتی ته آن به سمت بیرون سر میخورد! این خودرو با قیمت بالای ۴۰۰ میلیون تومان که دارد عنوان گران قیمت ترین ب.ام.و این جمع را نیز از آن خود کرده بود.

محبوب ترین خودروی رالی

در میان تمام ب.ام.و های حاضر در این گردهمایی ب.ام.و سری ۳ E46 پر رنگ ترین حضور را داشت. در مجموع ۵ خودرو از تمام ۲۲ خودروی حاضر در رالی از نوع E46 ب.ام.و بودند که به عبارت دیگر می توان گفت که یک چهارم از تعداد کل خودرو ها را شامل می شد. سری سه های E46 حاضر در این برنامه شامل مدل سدان قرمز رنگ، آبی رنگ، سفید و مدل کانورتیبل نقره ای و مدل کوپه قهوه ای می شد. در میان تمام مدل های ب.ام.و مدل E46 را می توان یکی از محبوب ترین آنها دانست که در سراسر جهان طرفداران دو آتشه و پر و پا قرص خود را دارد. E46 کد شناسایی نسل چهارم سری سه است که در بازه زمانی۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ میلادی به مدت ۹ سال تولید شده است.

استاندارد جهانی در بازسازی و تیونینگ

یکی از نکات جالبی که در بین خودرو های حاضر به چشم میخورد کارهایی بود که در سطح جهانی بر روی خودرو ها انجام شده بود. از تیونینگ های کاملا اصولی و حرفه ای گرفته تا بازسازی های کاملا استادانه نمونه های کلاسیک. با این حساب می توان گفت که این روز ها شاهد انجام کارهای اصولی با استاندارد های جهانی بر روی خودرو ها هستیم که کاملا قابل تحسین است. در این جمع می توان تیونینگ خودرو هایی چون سری ۳ سدان E46 قرمز رنگ، سری ۳ کانورتیبل E93 مشکی رنگ و بازسازی های استادانه سری ۳ کوپه E21 سبز رنگ اشاره کرد.

 

پرشیاخودرو ، persiakhodro ، ب.ام.و ، bmw ، رالی ، کلاردشت

 

پرشیاخودرو ، persiakhodro ، ب.ام.و ، bmw ، رالی ، کلاردشت

 

پرشیاخودرو ، persiakhodro ، ب.ام.و ، bmw ، رالی ، کلاردشت