تاریخ درج خبر : 1396/4/27

رونمایی BMW 220i کوپه 2015 توسط پرشیاخودرو.

روز 7 آبان ماه امسال شاهد یک برنامه مهم خودرویی در کشور بودیم. ب ام و سری 2 کوپه که با جدید ترین دست آورد ها و تکنولوژی کمپانی ب.ام.و ساخته شده اکنون توسط شرکت پرشیاخودرو وارد ایران شده تا یکه تاز کلاس خودروهای اسپرت شود.

همه ما خودروی به یادماندنی م دوست داشتنی BMW 2002 را به یاد داریم. خودروی اسپرتی که در دهه های 60 و 70 میلادی تولید خودروساز باواریایی یعنی ب.ام.و تولید شد و در خیابان های کشورمان نیز شاهد قدرت نمایی آن بودیم. تعداد 20022 های موجود در ایران کم نبود و اکنون نیز نمونه های کلاسیک آن موجود است که نشان از محبوبیت بسیار بالای این خودرو در ایران دارد.

حال پس از 40 سال که کمپانی ب.ام.و نمونه جدید آن را تولید کرده باز هم به لطف پرشیاخودرو شاهد این خودروی اسپرت دوست داشتنی در ایران هستیم. شرکت پرشیاخودرو طی مراسمی که در عصر دل انگیز و بارانی روز پنج شنبه برگزار کرد BMW 220i کوپه مدل 2015 را به نمایش گذاشت. این برنامه که میزبان ب.ام.و سواران و خبرنگاران خودرویی بود در شوروم مرکزی پرشیاخودرو واقع در جاده مخصوص کرج برگزار گردید. شروع برنامه با کمی تاخیر همراه بود اما این تاخیر به هیچ وجه حوصله سر بر نبود زیرا در این مدت می توانستید از حضور مدل های مختلف BMW 2002 کلاسیک در شوروم لذت ببرید.

 BMW 220i خودرویی است که با الهام از یک خودروی افسانه ای به نام BMW 2002 طراحی و ساخته شده و پرشیاخودرو نیز برای رونمایی از این خودرو نمونه های کلاسیک آن را نیز در معرض نمایش قرار داده بود. در حالت کلی باید مراسم رونمایی BMW 220i را یک مراسم خوب در سطح استاندارد های جهانی دانست.

روز مراسم رونمایی از 2

پارکینگ شرکت پرشیاخودرو در روز رونمایی از 220i کوپه پر بود از مدل های مختلف ب.ام.و. در مقابل درب ورودی شوروم این شرکت هم شاهد صف آرایی تمام مدل های در حال عرضه شرکت پرشیا خودرو بودیم که برای خوش آمد گویی به محصول جدید این شرکت جمع شده بودند! در گوشه ای از مراسم نیز لوازم جانبی برند ب.ام.و به فروش می رسید که شامل ساعت مچی، صندلی کودک، کیف پول، کوله پشتی، کیف، کلاه، تی شرت، جا کلیدی و چندین وسیله دیگر بود.

در شوروم شاهد حضور سه دستگاه BMW 2002 کلاسیک بودیم و در لحظه رونمایی چهار دستگاه BMW 220i M اسپرت در چهار رنگ مختلف سفید، آبی، قرمز و خاکستری وارد شوروم شدند. در گوشه و کنار شوروم نیز تبلیغات پرشیاخودرو از خدمات جدید خود به چشم می خورد. پرشیاخودرو به تازگی خدمت جدیدی را به ب.ام.و سواران ایران عرضه می کند  که آن ارسال رایگان تایر های اوریجینال به تمام نقاط کشور است.

شیک ترین خودروی سرویس ایران نیز رونمایی شد

طی این مراسم و در پارکینگ این شرکت شاهد یک دستگاه BMW X1 بودیم. خودرویی که ظاهر متفاوتی نسبت به دیگر X1 های معمولی داشت و چراغ گردان نارنجی رنگ، خطوط نقره ای رنگ و عبارتServiceMobile حک شده بر روی بدنه آن خبر از یک خودروی سرویس داشت. خودروی سرویسی که نمونه آن در کشورمان موجود نبوده و باید آن را شیک ترین خودروی سرویس ایران دانست.

خودروی سرویسی که واقعا برازنده ب.ام.و سواران بوده و در هر کجا که باشند به صورت شبانه روزی به آن ها سرویس های لازم را در محل ارائه می دهد. اگر این خودرو را در خیابان دیدین گرفتن عکس سلفی با آن را فراموش  نکنید. زیرا این شیک ترین خودروی سرویس ایران است!

اسطوره ای به نام ب ام و 2002

همان طور که در مراسم رونمایی از BMW 220i کوپه ابتدا مدل کلاسیک آن یعنی BMW 2002 به نمایش گذاشته بودند، ما نیز ابتدا به صورت خلاصه BMW 2002 را معرفی می کنیم. نزدیک به نیم قرن پیش کمپانی ب.ام.و خودرویی را خلق کرد که اکنون پس از گذشت 500 سال باز هم از آن به عنوان یک خودروی استثنایی یاد می کنند. خودرویی که در زمان خود در خیابان های کشور ما نیز قابل رویت بود. این خودروی محبوب BMW 2002 نام دارد و ابتدا در سال 1968 تولید شد.

این کوپه اسپرت دوست داشتنی در مدل های مختلف BMW 2002 معمولی، ti، tii، آلپینا، توربو و تورینگ تولیده که کمیاب ترین آن را می توان مدل تورینگ آن دانست که در مجموع تنها 5783 دستگاه از آن ساخته شد. این در حالی است که تا سال 1975 یعنی در مدت 7 سال بیش از 400 هزار دستگاه از این کوپه اسپرت باواریایی تولید شده بود. BMW 2002 به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 19900 سی سی مجهز بود.

بازگشت پس از 4 دهه

پس از گذشت حدود 4 دهه کمپانی ب.ام.و بر آن شد تا یک خودروی مدرن با الهام از نمونه کلاسیک 2002 تولید کند. حاصل این تلاش ب.ام.و سری 2 کوپه بود. خودرویی که مانند BMW 2002 یک کوپه اسپرت با ابعاد جمع جور است و قابلیت های فنی قابل توجهی دارد. ب.ام.و سری 2 کوپه برای اولین بار در سال 2013 به عنوان محصول سال 2014 تولید و روانه بازار جهانی شد. در حال حاضر ب.ام.و سری 22 را می توان  خودروی مناسبی برای شهر های پر ترافیک همچون تهران دانست. ابعاد کوچک، قدرت و سرعت بالا، امکانات زیاد و آلایندگی بسیار پایین خصوصیات بارز این خودروی باواریایی اصیل است.

در ظاهر شاهد طراحی متفاوت در این خودروی جدید ب.ام.و هستیم. طراحی که در آن هواکش های بزرگ و بازی با خطوط روی بدنه ظاهر اسپرتی به آن بخشیده است. سری 2 های عرضه شده توسط پرشیاخودرو از نوع 220iM اسپرت بوده از نظر ظاهری اسپرت تر از دیگر مدل ها بوده و کاملا برازنده شخصیت آن است. تنوع آپشن های 220i M های عرضه شده توسط پرشیاخودرو یکسان بوده و از سطح بالایی از امکانات بهره می برند.

از جمله امکانات این خودروی مدرن آلمانی می توان به لاستیک های RunFlat، فرمان هوشمند حساس به سرعت با پوشش چرم بر روی غربیلک، سانروف برقی، سیستم باز بسته کردن درب ها بدون کلید، نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو، آینه های داخلی و جانبی ضد انعکاس، رادار عابر پیاده، رادار خودروی جلویی، رادار تغییر خطوط، پرده برقی عقب، صندلی های برقی جلو از نوع اسپرت و دارای حافظه و گرمکن، چراغ های هوشمند جلو با قابلیت چرخش در پیچ ها، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور نور، سنسور باران، مانیتور بزرگ، سنسور پارک، بلوتوث، نویگیشین، درگاه USB و ... اشاره کرد.

شاید با مشاهده ابعاد BMW 220i کابین تنگی برای آن تصور کنید. اما پس از ورود به کابین آن نظرتان عوض خواهد شد. درون کابین فضا برای سرنشینان جلو بزرگ بوده و در ردیف عقب نیز برای افرادی با قد نسبتا بلند فضا مناسب بوده و فقط کمی محدودیت فضای سر وجود دارد. تریم داخل کابین این ب.ام.و جوان پسندانه به رنگ قرمز و مشکی بوده و از طراحی مدرن ب.ام.و سود می برد. BMW 220i مانند نمونه کلاسیک خود یعنیBMW 2002 یک خودروی 4 سیلندر 2 لیتری بوده و زیر کاپوت آن یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1997 سی سی قرار دارد که به کمک توربوشارژر نصب شده بر روی آن 184 اسب بخار نیرو و 2700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

وزن BMW 220i زیر یک و نیم تن بوده و با پیشرانه ای که دارد تنها در عرض 77 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد که برای یک خودروی اسپرت کوچک شتاب خوبی به نظر می رسد. شاید باورش سخت باشد اما این خودروی اسپرت در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی تنها 5.77 لیتر بنزین می سوزاند که در نوع خود فوق العاده است. شرکت پرشیاخودرو در حال حاضرBMW 220i M-Sport  را به قیمت 289 میلیون تومان به فروش می رساند.

 

ب ام و سری 2 کوپه

 

ب ام و سری 2 کوپه

 

ب ام و سری 2 کوپه