تاریخ درج خبر : 1396/10/16

رونمایی از BMW سری 2 کانورتیبل در نمایشگاه خودرو اصفهان.

این روز ها که بازار خودرویی تشنه خودروهای اسپرت است، رونمایی از ب.ام.و سری 2 کانورتیبل توسط پرشیاخودرو بهترین خبر برای جوانان و دوست داران خودروهای اسپرت می تواند باشد. حال ورود سری 2 کانورتیبل به کشور باعث شده تا خرید آن برای جوانان و دوستداران خودروهای اسپرت میسر شود. این کانورتیبل کوچک پریمیوم روز سه شنبه در اولین روز نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان در غرفه پرشیاخودرو رونمایی و در معرض نمایش عموم قرار گرفت. همین امر باعث شد تا غرفه خودروهای ب.ام.و تبدیل به یکی از پربازدید ترین و شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه خودرو شهر اصفهان شود. خودرویی که قرار است در دو مدل 220i و 230i و در دو نسخه M Sport Package و Sport Line به بازار عرضه شود. لازم به ذکر است که پیش از این سری 2 در نسخه کوپه توسط پرشیاخودرو به بازار کشور عرضه شده و اکنون با عرضه نسخه کانورتیبل، تنوع مدل های اسپرت سری 2 در کشور تکمیل می شود.

میراث 02 کابریو پس از نیم قرن

سری 2 برای اولین بار در تاریخ ب.ام.و، در سال 2014 معرفی و راهی بازار های جهانی گردید. این سری از ب.ام.و در رده خودروهای کوچک قرار دارد و در 4 کلاس کوپه، کانورتیبل، اکتیو تورر و گرن تورر تولید می شود. با وجود این که قدمت تولید سری 2 از 4 سال فراتر نمی رود اما این خودرو میراثدار خودروی افسانه ای سری 02 بوده و باید آن را یک ب.ام.و اصیل دانست. سری 02 یک خودروی تاریخ ساز برای این خودروساز آلمانی بوده و پرفروش ترین خودروی عصر کلاسیک ب.ام.و می باشد. این خودرو در بازه زمانی 1966 تا 1977 در 3 کلاس کوپه، کانورتیبل و تورینگ به مدت 11 سال بر روی خط تولید قرار داشت و در مجموع 861 هزار و 940 دستگاه از ان تولید شد که رکورد شگفت انگیزی بود. در حال حاضر تا کنون دو مدل کوپه و اکتیو تورر سری 2 توسط پرشیاخودرو به ترتیب در سال های 2015 و 2017 وارد بازار کشور شده و اکنون شاهد مدل کانورتیبل به عنوان سومین مدل از سری 2 در ایران هستیم. به عبارت دیگر این خودرو ادامه دهنده راه ب.ام.و سری 1 کانورتیبل بوده که تا 2013 در رده کانورتیبل های کوچک پریمیوم تولید می شد.

جذاب ترین نسخه سری 2 در ایران

سری 2 دارای ظاهری کاملا منحصر به فرد می باشد. استفاده از سبک خاص طراحی برای چراغ های جلو و عقب سری 2، به آن شخصیتی متفاوت و منحصر به فرد بخشیده است. استفاده از خطوط پویا بر روی بدنه به خصوص بر روی درب موتور ابهت و جذابیت خاصی به ابعاد کوچک این خودرو بخشیده است. کمپانی ب.ام.و معمولا خودروهای خود را در Line های مختلفی تولید می کند که از نظر طراحی ظاهری تفاوت دارند. بی شک جذاب ترین نسخه ای که برای سری 2 کانورتیبل در نظر گرفته شده نسخه M Sport Package بوده که خودروی مورد نظر ما در این رونمایی نیز از همین نسخه می باشد. سپر ها، رکاب ها، رینگ ها، رنگ آینه های جانبی، جلوپنجره و ... همگی در این نسخه به صورت اسپرت و ترکیب رنگ منحصر به فرد طراحی شده که آن را نسبت به نسخه های معمولی متمایز می کند. بنابراین دوست داران محصولات ب.ام.و می توانند سری 2 کانورتیبل را با بهترین نسخه آن خریداری نمایند. معمولا یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید خودرو مد نظر جوانان می باشد و از این رو این یک خبر خوش برای آن ها به حساب می آید. در نمای جانبی سری 2 کانورتیبل نسبت به سری 2 کوپه کمی طویل تر به نظر می رسد که دلیل این امر سقف جمع شونده آن است که در حالت جمع شده طول خودرو را بیشتر از آنچه هست نشان می دهد.

لذت رانندگی بدون سقف با سری 2

هنگامی که وارد کابین سری 2 کانورتیبل شوید اولین چیزی که شما را شگفت زده می کند رنگ بندی جذاب داخل کابین می باشد. کابین این خودرو اسپرت با استفاده از رنگ های قرمز و مشکی طراحی و ساخته شده که در همان ابتدای ورود به کابین هر سرنشینی را جذب خود می کند. البته اگر پشت فرمان این خودرو قرار بگیرید اهرم تعویض دنده معروف ب.ام.و با طراحی منحصر به فرد خود در کنسول میانی در کنار اهرم های تعویض دنده پشت فرمان هر فردی را برای یک رانندگی سریع وسوسه می کند. البته با وجود این که سری 2 کانورتیبل یک خودروی اسپرت می باشد اما از امکانات مدرنی سود می برد که عبارت اند از سیستم خاموش و روشن شدن اتوماتیک، باز و بسته شدن درب ها بدون سوئیچ، فرمان چرمی M، لاستیک Run Flat، دوربین عقب، دزدگیر، سانروف، رادار جلو، رادار تغییر خطوط، رادار عابر پیاده، پر کننده گودی کمر، صندلی برقی جلو حافظه دار مجهز به گرمکن، کروز کنترل، سنسور پارک، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های زنون، فنر بندی اسپرت، بال عقب، آینه داخلی ضد انعکاس نور، آینه های بیرون ضد انعکاس نور، صندلی های اسپرت، مسیر یاب حرفه ای، نمایشگر بزرگ، بلوتوث، درگاه USB و ... . در نهایت باید گفت لذت واقعی سواری با سری 2 کانورتیبل زمانی است که با فشردن تنها یک دکمه سقف نرم آن را جمع کرده و از آسمان بی کران بالاسر خود لذت ببرید.

تحول در دنیای خودروهای کوچک!

معمولا خودروهای کوچک به دلیل ابعاد کوچکی که دارند بیشتر برای مصارف خانوادگی و شهری تولید می شوند. اما یکی از شگفتی های کمپانی ب.ام.و تولید خودروهای کوچک اسپرت با ویژگی های فنی اسپرت بسیار بالا و قابل توجه است که توان رقابت با خودروهای بزرگتر از خود را نیز دارد. اولین خودروی اسپرت کوچک ب.ام.و همان 02 افسانه ای می باشد که تحول بزرگی را در دنیای خودروهای اسپرت ایجاد کرد و در حال حاضر باید این خودروساز آلمانی که صاحب این سبک جذاب دانست. یکی از نقاط قوت ب.ام.و سری 2 کانورتیبل همین ابعاد کوچکی است که قدرت مانور پذیری آن را در کوچکترین فضاها نیز میسر می سازد. این کانورتیبل کوچک از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری سود می برد که به لطف توربوشارژر های جدید ب.ام.و قدرت تولیدی آن به عدد 252 اسب بخار می رسد و حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به عبارت دیگر بازده پیشرانه سری 2 مورد نظر 126.2 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم پیشرانه می باشد. در نهایت باید گفت شما با یک خودروی اسپرت کاملا تر و فرز طرف هستید که قابلیت های اسپرت آن فراتر از جثه کوچک آن است! البته همین جثه کوچک را باید یک نکته کاملا مثبت برای سری 2 کانورتیبل دانست. با وجود بازده بالای پیشرانه و شتاب قابل توجه سری 2 کانورتیبل این خودرو کاملا یک خودروی کم مصرف با آلایندگی بسیار پایین است. سری 2 مورد نظر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی حدود 6 لیتر بنزین می سوزاند.