تاریخ درج خبر : 1396/8/2

بازگشت پرفروش ترین خودروی BMW به کشور توسط پرشیاخودرو.

پرفروش ترین BMW

وقتی در سال 1983 کمپانی BMW نسل اول سری 3 را از خط تولید خارج کرد، این خودرو رکورد فروش بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاهی را ثبت کرده بود. این رکورد در تاریخ خودروسازی BMW بی نظیر بود و تا آن زمان هیچ خودروی باواریایی به این رکورد تولید دست نیافته بود. موفقیت فروش و رکورد بیشترین تولید همیشه در تمامی نسل های سری 3 ادامه داشته و در سال 2015 این خودروی جمع و جور BMW موفق به ثبت رکورد مجموع تولید 10 میلیون  دستگاه دست یافت. این افتخار مهم پس از 4 دهه تولید بی وقفه و در سالگرد 40 سالگی سری 3 اتفاق افتاد. البته بد نیست بدانید خودروی M3 که نمونه تیونینگ شده و ارتقا یافته سری 3 می باشد، نیز در میان مدل های M این گروه خودروسازی، رکوردار بیشترین تولید و فروش هستند! نکته جالبی که نشان از محبوبیت بالای این خودروی رده بالای آلمانی دارد.

حضور موفق در ایران

سری 3 نه تنها در بازار های جهانی بلکه در کشور ایران نیز جزو محبوب ترین خودروهای کلاس خود می باشد. همه 6 نسل سری 3 در مقاطع زمانی مختلف وارد کشور شده و اکنون نمونه های زیادی از تمام نسل های آن ایران موجود می باشد. این خودروی موفق در خیابان های شهری و پیست های مسابقه همیشه مورد توجه و استقبال جوانان واقع شده و حتی امروزه شاهد حضور پر رنگ نسل های مختلف آن در مسابقات اتومبیلرانی و یا گردهمایی های خودرویی هستیم. البته لازم به ذکر است که تا کنون مدل های سدان، کوپه، کانورتیبل و گرن توریسمو این خودرو وارد کشور شده و هیچ گاه شاهد عرضه مدل های تورینگ (استیشن) و کامپکت (هاچ بک) آن نبودیم. البته عدم حضور این مدل ها در کشور دلیل منطقی دارد. زیرا مردم ایران هیچ گاه به خودرو های استیشن روی خوش نشان نداده اند و معمولا مدل سدان و صندوق دار را به مدل هاچ بک ترجیح می دهند. به هر حال اکنون اکنون پس از گذشت 42 سال حضور موفق، اکنون نوبت آن رسیده تا برای اولین بار شاهد ورود نسخه فیس لیفت نسل فعلی سری 3 سدان به کشور باشیم. در حال حاضر سری 3 در سه کلاس سدان، گرن توریسمو و تورینگ در بازار های جهانی عرضه می گردد که پس از ورود مدل سدان آن به کشور احتمال ورود نسخه فیس لیفت مدل گرن توریسمو آن نیز امکان پذیر است. اکنون گفته می شود مدل های 320i و 330i سدان مجوز های لازم برای دریافت پلاک ملی ایران را پاس کرده و منتظر قیمت گذاری از سوی شرکت پرشیاخودرو هستند. هر چند صحبت هایی در خصوص ورود مدل 330i xDrive با پلت فرم چهار چرخ متحرک نیز مطرح شده که در صورت دریافت مجوز ها و ورود می تواند یکی از گزینه های جذاب سری 3 باشد.

سریعترین BMW حال حاضر کشور

اگر از تغییرات ظاهری و امکانات سری 3 فیس لیفت بگذریم، به تغییرات انجام شده در بخش فنی آن می رسیم. مدل حاضر در نمایشگاه خودرو تبریز 330i می باشد که پس از فیس لیفت جایگزین مدل 328i شده است. 330i از همان پیشرانه 4 سیلندر توبوشارژر بهره می برد که اکنون با یک سی سی افزایش حجم، گنجایش ان به 1998 سی سی رسیده است. بهینه سازی های انجام شده در زیر کاپوت 330i باعث شده تا قدرت آن 7 اسب بخار افزایش یابد. در حال حاضر این خودرو توان تولید 252 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد که پیش از این نمونه آن را در خودروی 530i دیده بودیم. تمامی این تغییرات باعث شده تا اکنون سری 3 مورد نظر شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض 5.8 ثانیه طی کند. این یعنی 0.1 ثانیه سریع تر از قبل. با این حساب باید 330i را سریع ترین BMW بازار حال حاضر کشور بدانیم. علاوه بر این BMW توجه ویژه ای به کاهش آلایندی و سوخت این خودرو داشته که نتیجه آن ترکیبی 5.8 لیتری است کهه نسبت به قبل در هر صد کیلومتر نیم لیتر بنزین کمتری مصرف می نماید. همچونین میزان آلایندگی 330i در هر کیلومتر با کاهش 11 گرمی مواجه بوده و اکنون به رقم 136 گرم گاز دی اکسید کربن کاهش پیدا کرده است.